Nieuwe symbolen

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Nieuwe symbolen

Dankzij de gebruiker Roger zijn er een aantal wiskundige symbolen bijgekomen, deze zijn in te zien door op het knopje "Meer Emoticons" te klikken.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Nieuwe symbolen

Bedankt voor het toevoegen!

Even een toelichting, je kunt nu dit soort fratsen uithalen:


[vooralle] x [element] [rr] [erbestaat] y [element] [qq] : y [grotergelijk] x

lim<sub>x[omlaag]0</sub> 1/[wortel]x = [oneindig]

[nn] [doorsnede] [zz] [ongelijk] [leeg]

[dif]f(x,y) / [dif]x[dif]y

[int_inf] e<sup>-x<sup>2</sup></sup>


Dit wordt dan:


=; x :?: ;) :? y :?: :lol: : y :?: x

limx[omlaag]0 1/[wortel]x = ;)

;) :oops: :) :shock: :oops:

[dif]f(x,y) / [dif]x[dif]y

:?: e-x2


Één opmerking: phpBB heeft de vervelende eigenschap smiley-codes te negeren als er meer dan één alfanumeriek karakter voor of na staat.

Bijvoorbeeld "[wortel]9" wordt [wortel]9 maar "[wortel]10" wordt [wortel]10, in dat geval moet je een spatie ertussen zetten: "[wortel] 10" wordt ;) 10.


PS opmerking voor Beheer: ik had recent nog wat handige dingetjes toegevoegd (voor deelverzamelingen enzo) en die over dezelfde online file heen gezet. Die zitten er nu niet bij, dus ik denk dat je een oudere versie van die zip hebt gebruikt die ik destijds had geupload? Als je nog even de huidige zou willen nemen (deze link moet je waarschijnlijk copy-pasten in een nieuw venster in je browser om hem te downloaden), dat is dezelfde als de vorige met nog iets meer smileys. Kan op dezelfde manier worden geïmporteerd in de phpBB smilies admin page, met import pack en "Replace Existing Smiley" aan.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Nieuwe symbolen

hulde =D> =D> niets dan lof voor deze goede personen
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Nieuwe symbolen

Mooi!!!!


Ennuh, wisten jullie al dat [sum_inf] :shock: n divergeert als :?: n de priemgetal-generator is? (ik moest toch iets om de smilies uit te proberen :?: )
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nieuwe symbolen

Elmo schreef:Mooi!!!!


Ennuh, wisten jullie al dat  [sum_inf]   :shock: i divergeert als :?: i de priemgetal-generator is? (ik moest toch iets om de smilies uit te proberen :?: )

Dan hoop ik wel dat je gaat sommeren over i en niet n. :wink:
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Nieuwe symbolen

Hoezo, dat staat er toch? :shock:


(kan jij het bewijs uit je hoofd?)
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nieuwe symbolen

Elmo schreef:Hoezo, dat staat er toch? :?:


(kan jij het bewijs uit je hoofd?)

Een beetje muggeziften, maar je sommeert van n=0 naar oneindig over de i-de elementen van de priemgenerator.


Het bewijs ken ik niet uit mijn hoofd, maar ik zou iets zeggen van dat het aantal priemgetallen aftelbaar is, en je deze dus nummertjes 1,2.... kunt geven. Omdat elk ni :shock: :?: i


Waardoor [sum_inf] :?: n > [sum_inf] n


Deze laatste divergeert, waardoor de som van alle priemgetallen dus ook divergeert.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Nieuwe symbolen

Heb er niks aan toe te voegen, ik wil gewoon even zeggen dat ik het goed werk vind!


:shock: ;) :?: :?: pi.gif :?: :?: :?: ;) :?: ;) :oops: :oops: :oops: :lol: :) =; :? :P :P :P :?: :) :?
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Nieuwe symbolen

Ah, ik zie dat je de rest ook hebt toegevoegd Bro!


Nu kun je ook dit doen:


;) ;) [qq] :?: [cc] :?: ;) :oops: [zz]


x[.]y+a[ongeveer]b


x = (-b[plusmin] :shock: (b2-4ac))/2a


:?: [int]f(x,y)[dif]x[dif]y


De codes hiervoor zijn:

Code: Selecteer alles

[nn][deelvan][qq][deelvangelijk][cc][omvat][rr][omvatgelijk][zz]


x[.]y+a[ongeveer]b


x = (-b[plusmin][wortel](b<sup>2</sup>-4ac))/2a


[int][int]f(x,y)[dif]x[dif]y
Sommige tekens zitten standaard ook wel in bepaalde karaktersets, zoals ;) , :lol: , :oops: en :?: , maar vaak weten mensen niet hoe je die zomaar tevoorschijn tovert. En bovendien werken ze niet overal, als je het als tekst neerzet zouden bezoekers met Mac of Linux op die plekken waarschijnlijk verkeerde tekentjes zien.


Veel plezier ermee!
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer