[foutmelding] probleem met reportknop

Berichten: 8.614

[foutmelding] probleem met reportknop

Vandaag probeerde ik een geval van bumping te melden in deze topic. Toen ik op de reportknop klikte kreeg ik echter de volgende melding:

IPS Driver Error


There appears to be an error with the database.

You can try to refresh the page by clicking here
Op 'here' klikken hielp echter niets. Vervolgens probeerde ik het ook in andere topics, maar overal kreeg ik deze melding. Wat is hier aan de hand?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Ik weet dat er dit weekend naar de report manager gekeken is, misschien ligt het daaraan.

Iemand van het technisch team zal er het fijne wel van weten - waarschijnlijk even geduld.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Er waren aardig wat problemen met de report manager sinds een update. We hebben besloten tot een herinstallatie ervan. Ben er zelf niet mee bezig geweest, maar wellicht weet Miels meer?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Klopt, we hebben eraan gesleuteld, maar nog zonder succes.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 8.614

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

De reportknop is dus tijdelijk buiten gebruik als ik het goed heb.


Een PB aan een moderator is bijgevolg momenteel de enige mogelijkheid om een overtreding te melden.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Een PB aan een moderator is bijgevolg momenteel de enige mogelijkheid om een overtreding te melden.
Ik denk niet dat er zware overtredingen gebeuren op het forum zonder dat een moderator dat gezien heeft.

Een PB aan een moderator lijkt mij dus wel een beetje overdreven voor elke "overtreding".

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Als je iets tegenkomt dat volgens jou tegen de regels is en je ziet een moderator online, kan het geen kwaad om even een PB'tje te sturen met een linkje en een paar steekwoorden hoor. De moderators vinden dat helemaal niet erg; liever dat dan dat er teveel crap te lang op het forum staat.


Een aantal gebruikers doet dat al trouw (al voordat de reportmanager bestond) en volgens mij heeft niemand zich er ooit aan gestoord. Ik in elk geval niet.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 8.614

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Inderdaad, ik stelde dan ook geen vraag, maar zei ronduit dat dit voorlopig de enige mogelijkheid is om iets te rapporteren.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Je kan ook een e-mail sturen natuurlijk, maar een pb lijkt me een beter idee.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.246

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

De moderators vinden dat helemaal niet erg; liever dat dan dat er teveel crap te lang op het forum staat.
"Crap"? Nou nou, liever rommel :D
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

In het WSF-cafe staat een topic dat ik wilde reporteren als spam, maar als ik op de report-knop klik, krijg ik een foutmelding-pagina te zien, met de tekst: De fout is:

maar verder wordt er niet verteld wat de fout dan is... (b.t.w. dat topic heet 'Vectortekeningen maken van grafieken, scoopbeelden en lensconstructies')
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Je bent niet de enige met het probleem, ik hoop dat één van onze technici raad weet. Bedankt voor de melding trouwens, maar het bericht lijkt me geen spam, maar een "handige link" die verkeerd is terechtgekomen (fix ik even).

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Is het misschien ook een idee om een reden op te geven wanneer je een bericht wil reporten?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Hoe bedoel je?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [foutmelding] probleem met reportknop

Zo, even samengevoegd met een bestaand topic.


Is het misschien ook een idee om een reden op te geven wanneer je een bericht wil reporten?
Wanneer je op report klikt (en de functie het ook weer doet) krijg je een schermpje waarin je aan kunt geven waarom je het betreffende bericht rapporteert. Is dat wat je bedoelt?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer