Feedback op 'is het leven gestopt met ontstaan.'

Reageer
Berichten: 102

Feedback op 'is het leven gestopt met ontstaan.'

Afgesplitst van hier.

In de vraag zit een vooronderstelling. Ik probeerde die aan het licht te brengen.

Als ik een vraag post met de strekking: "waar vinden we auto's die spontaan fietsen worden?". Dan gaan jullie mij toch ook uitleggen dat mijn vraag onjuist is. Immers auto's zijn levenloos en zullen nooit fietsen worden. Waarom mag ik dat nu niet doen? Ik probeer de vraagsteller en de forumbezoekers een hoop denkwerk te besparen zodat we ons weer kunnen richten op de zuiver wetenschappelijke vragen.
In the beginning.....

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Feedback op 'is het leven gestopt met ontstaan.'

Aangezien we ons hier in biologie bevinden wordt er hier impliciet gevraagd naar hoe dit past binnen de conventionele (ala evolutie/abiogenesis) biologie.


Maw: Er is een impliciet kader waarbinnen deze vraag gesteld werd. Je kunt dus 100% gelijk hebben, dat is echter irrelevant gegeven het gekozen kader waar binnen deze vraag gesteld werd: Namelijk dat het leven per definitie wel vanzelf kan ontstaan, etc...
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Feedback op 'is het leven gestopt met ontstaan.'

Zoals EvilBro al trachtte duidelijk te maken, zijn de meeste van onze fora gereserveerd voor discussie over theorieën die aanvaard worden binnen de huidige stand van de wetenschap. Voor discussie over ID (want daar lijk je op aan te sturen, hebben we een zéér uitgebreid topic in het filosofieforum.

Hier vind je het topic over evolutie en ID.

Hier vind je een wegwijzer doorheen het topic.

Hier wordt aan een samenvatting van het topic gewerkt.

Berichten: 102

Re: Feedback op 'is het leven gestopt met ontstaan.'

Oke. Ik begrijp jullie punt. Ik zal reacties van deze aard niet meer plaatsen bij dit topic op het biologieforum.

Toch hoop ik dat er gezien wordt dat je de plank geheel misslaat wanneer je vragen van deze aard toestaat. Het is fantasie.

Hoe logisch het ook voor jullie lijkt dat het leven toevallig ontstaan MOET zijn; puur vanwege het feit dat er nu eenmaal leven is. Toch verlaat je de regels der wetenschap. Voor mij is het logisch dat het leven geschapen is; puur vanwege het feit dat er leven is.

Beide zijn GELOOFS uitspraken. Niks mis mee, zolang we het maar niet verheffen tot wetenschap.
In the beginning.....

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Feedback op 'is het leven gestopt met ontstaan.'

Een mening die je kan verdedigen in genoemd topic...

Reageer