[Biologie] Artemia salina (pekelkreeftje)

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[Biologie] Artemia salina (pekelkreeftje)

Ik heb een vraagje: Voor een Biologie PO (5 VWO) beantwoord ik de volgende vraag:

'Hoe heeft NaCl invloed op een Artemia Salina?'

Ik heb natuurlijk google gebruikt en ik kwam op de volgende site terecht:

http://biohelpdesk.blogspot.com/2005/05/pekelkreeftjes.html

Deze site verwijst echter naar allemaal wetenschappelijke (engelse) site, nu is mijn kennis van Biologie (en Engels) helaas niet groot genoeg om dit allemaal te begrijpen. Kan iemand mij misschien meer duidelijkheid geven over dit onderwerp, want ik zie nu door de bomen het bos niet meer.

Mvg,

Bartske

edit:

Ik kan helaas de titel niet meer aanpassen, want reagereert is volgensmij geen woord :D

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: [Biologie] Artemia salina (pekelkreeftje)

Bartske schreef:Ik heb een vraagje: Voor een Biologie PO (5 VWO) beantwoord ik de volgende vraag:

'Hoe heeft NaCl invloed op een Artemia Salina?'

Ik heb natuurlijk google gebruikt en ik kwam op de volgende site terecht:

http://biohelpdesk.blogspot.com/2005/05/pekelkreeftjes.html

Deze site verwijst echter naar allemaal wetenschappelijke (engelse) site, nu is mijn kennis van Biologie (en Engels) helaas niet groot genoeg om dit allemaal te begrijpen. Kan iemand mij misschien meer duidelijkheid geven over dit onderwerp, want ik zie nu door de bomen het bos niet meer.
Misschien is het eerst handig om neer te zetten wat je al WEL weet en begrijpt, er staat een hele lap nederlandse tekst die al vrij veel info geeft, begrijp je al die begrippen wel goed? en zoja, wat wil je dan nog meer weten?

Ik weet niet precies hoe diep je op alle stof in moet gaat voor 5VWO, want de artikelen duiken namelijk wel diep de theorie in, en als dat niet nodig is, gewoon lekker laten zitten.
Ik kan helaas de titel niet meer aanpassen, want reagereert is volgensmij geen woord :D
niet alleen dat, maar ik denk eerder dat het beestje op het zout reageert, dan het zout op het beestje :D
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 2

Re: [Biologie] Artemia salina (pekelkreeftje)

bedankt voor je reactie

ik zal idd wel even aan m'n leraar vragen hoe diep ik op de stof in moet gaan. Want ik moet het namelijk ook presenteren aan klasgenoten en die moeten het natuurlijk dus ook snappen, en je kan niet in een paar minuten zo'n heel wetenschappelijk artikel gaan uitleggen als je totaal nog niks van het onderwerp afweet (de klasgenoten dan).

ps. Ik was volgensmij nog niet helemaal wakker toen ik de titel schreef :D

Berichten: 8.614

Re: [Biologie] Artemia salina (pekelkreeftje)

Ik kan helaas de titel niet meer aanpassen, want reagereert is volgensmij geen woord :D
niet alleen dat, maar ik denk eerder dat het beestje op het zout reageert, dan het zout op het beestje :D
ps. Ik was volgensmij nog niet helemaal wakker toen ik de titel schreef :D
Probleem opgelost.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer