Gelatine uit gist

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 15

Gelatine uit gist

Hoi medeleden,

Ik ben zojuist een doctoraatverslag tegengekomen waarin werd vermeld dat het het ATO was gelukt om Gelatine uit Gist te krijgen. Weet iemand toevallig meer af van dit proces, zoals:

- Hoe hebben ze dit precies gedaan?

- Wat hebben ze hier voor gebruikt?

- Was hier een speciale gistsoort voor nodig?

- Hoelang heeft het gehele proces geduurd?

Ik stel deze vragen omdat ik namelijk voor Biologie een practicum moet opstellen en deze informatie is een belangrijk element voor de opdracht.

Ik zou het prettig vinden als er alleen serieus gereageerd werd en dat dit onderwerp niet verplaatst word naar het Huiswerk en Practica Forum aangezien ik het gevoel heb dat hier sneller en duidelijker wordt gereageerd naar datgene waar ik om vraag.

Bij voorbaat dank,

Yick

Berichten: 163

Re: Gelatine uit gist

Als het goed is, heeft dat verslag een bronnenlijst, misschien dat je daar iets kan vinden? (of anders ons de bronnen kan tonen)

Waarschijnlijk is gist als GGO gebruikt, maar meer kan ik er niet zo over zeggen...

Berichten: 15

Re: Gelatine uit gist

Linkje #1: Klik!

Linkje #2: Klik!

Berichten: 8.614

Re: Gelatine uit gist

- Hoe hebben ze dit precies gedaan?
Dat staat toch in de link? Of wil je het nog specifieker weten?
Om deze materialen te produceren worden natuurlijke genen geïsoleerd en eventueel gemodificeerd. Anderzijds worden ook geheel nieuwe genen 'from scratch' geconstrueerd, gebruikmakend van een reeks speciale technieken. De geconstrueerde genen worden in bacteriën vermeerderd en uiteindelijk overgezet naar de gistcellen die als fabriek voor de nieuwe polypeptiden zullen gaan dienen. In bioreactoren van verschillend volume wordt het product vervolgens aangemaakt. Tevens wordt onderzocht hoe het product het beste uit bioreactor-mengsel kan worden gezuiverd en hoe dergelijke processen kunnen worden opgeschaald.
Voor meer informatie kun je het artikel best opvragen.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 15

Re: Gelatine uit gist

Nog specifieker ja, aangezien ik van plan ben het zelf ook te gaan doen.

Berichten: 15

Re: Gelatine uit gist

Weet niemand hier iets meer van af?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Gelatine uit gist

Ongeduldig zijn is niet nodig. Als iemand je wil en kan helpen, zal dat ook wel komen.

Zoals je in de regels van het forum kan nalezen, is bumpen niet toegelaten.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 163

Re: Gelatine uit gist

Gewoon het artikel opvragen, daar staat vast en zeker materiaal en methode in. Als je specifieke vragen hebt, kunnen we je daar mee helpen. Je moet niet verwachten dat we hier je huiswerk even uitwerken...

Berichten: 15

Re: Gelatine uit gist

Als ik het op kon vraag, ik snap die site niet. :S

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Gelatine uit gist

www.pubmed.com

zoek: gelatin werten : 4 publicaties!

onder andere deze:

"Secreted production of a custom-designed, highly hydrophilic gelatin in Pichia pastoris."

is full text, en heeft materialen en methoden, met sequenties en constructen, veel plezier!
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 15

Re: Gelatine uit gist

WendyTje schreef:www.pubmed.com

zoek: gelatin werten : 4 publicaties!

onder andere deze:

"Secreted production of a custom-designed, highly hydrophilic gelatin in Pichia pastoris."

is full text, en heeft materialen en methoden, met sequenties en constructen, veel plezier!
Ik krijg het niet voor elkaar om die publicatie te openen, kun jij misschien helpen?

Berichten: 8.614

Re: Gelatine uit gist

Hier heb je het.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 15

Re: Gelatine uit gist

Super! Erg bedankt!

Reageer