Springen naar inhoud

Hondenkwaal

• Log in om te kunnen reageren

p911

p911

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 maart 2008 - 19:49

Goedeavond,

ik had dus een artikel geplaatst over vreemd gedrag van mijn hondje en kreeg de reactie: "ga eens bij een dierenarts langs?"

Voor de goede orde wil ik even vermelden dat ik reeds 4x voor dit gedrag bij verschillende dierenartsen ben geweest en als antwoord kreeg : "nooit van gehoord" en "het hondje is kerngezond" ?

Van daar dat ik mijn vraag over dit onderwerp (helaas) op dit forum geplaatst heb?

Hoe weet de moderator van deze website of er geen dierenartsen op dit forum zijn aangemeld en wie geeft alle info door aan een publiek forum waar hij zich aanmeld? Niemand...toch?

Gegroet.

p911.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 maart 2008 - 15:24

Dit is eigenlijk feedback op functioneren van een moderator en daarom dus ook verplaatst naar het Feedback-forum.

Ik geef meteen antwoord op je vraag: dat weet de moderator in kwestie niet. Maar jij weet ook niet of diegene die zich uitgeeft voor dierenarts op een forum, ook daadwerkelijk dierenarts is. Omdat het een probleem betreft, waarbij oplossingen aangedragen kunnen worden die eventueel schadelijker zijn dan het probleem (dat geldt eigenlijk voor alle medische problemen), beschermen wij onszelf en de gebruiker daartegen. Als een dierenarts het niet weet, wat verwacht je dan van dit forum? Wat bedoel je precies met je laatste zin: "wie geeft alle info door aan een publiek forum waar hij zich aanmeld? Niemand...toch?"

Ik hoop je zo voldoende ge´nformeerd te hebben. Vragen staat natuurlijk altijd vrij.
Appareo decet nihil munditia?

Johan2

Johan2

• >1k berichten
  • 1780 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 19 maart 2008 - 01:41

Beetje vreemde reactie, dat slotje.
p911 vraagt niet om een remedie, enkel "Iemand hier wel eens van gehoord?"
p911 zal niet de eerste zijn die via internet achterhaalt wat hij/zij, dan wel zijn/haar huisdier mankeert.
Wel neem ik aan dat p911 op een van de vele hondensites en -fora meer kans van slagen zal hebben.

Veranderd door Johan2, 19 maart 2008 - 01:42

<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16565 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 19 maart 2008 - 09:50

Hoewel TS inderdaad letterlijk vraagt of iemand er wel eens van gehoord heeft, is het duidelijk dat TS op zoek is naar antwoorden over het gedrag/afwijking van de hond. Zoals in de bijsluiter te lezen is en ook al eerder verwoord is, is er via internet geen diagnose te stellen. Dat andere sites dit wel toestaan is hun beleid, dat maakt het echter niet ons beleid. Wij zijn ervan overtuigd dat er meer risico is op schadelijke adviezen dan kans op een succesvol advies.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 maart 2008 - 10:36

p911 zal niet de eerste zijn die via internet achterhaalt wat hij/zij, dan wel zijn/haar huisdier mankeert.
Wel neem ik aan dat p911 op een van de vele hondensites en -fora meer kans van slagen zal hebben.

Inderdaad zal hij niet de eerste zijn, en dat is ook precies waarom we deze regels hebben. Het internet staat vol met remedies en recepten. Van medische toepassingen tot perpetuum mobiles tot huis-tuin-en-keuken explosieven. Aangezien het een medium is zonder dat je echt weet wat de expertise van iemand is willen wij heel graag voorkomen dat mensen met advies aan de haal gaan, hoe goed deze ook bedoeld kan zijn. Medische oplossingen en explosieven kunnen heel gevaarlijk zijn en daarom zijn wij daar wat huiverig voor.

Inderdaad heb je gelijk als je zegt dat de TS begon met vragen of iemand er van gehoord heeft, maar de kans is toch aanwezig dat hij een eventueel verkeerd advies ten harte zou nemen. Wat dat betreft zijn er een hoop andere plekken waar misschien meer deskundigheid is op dit gebied.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Johan2

Johan2

• >1k berichten
  • 1780 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 19 maart 2008 - 20:26

Ik vind het niet echt belangrijk hoor (en kwam uitsluitend bij de feedback omdat ik keek of er nog geklaagd was over me :P ), en kan ook prima leven met jullie interpretatie, maar toch vind ik het logischer als je pas ingrijpt wanneer iemand oplossingen aanbeveelt. Ik kan me hier nml. prima voor de hondenbesitter geruststellende of practische antwoorden voorstellen als: 'had de mijne ook en is er 15 mee geworden', of 'klinkt als aanleg voor heupdysplasie, heeft je arts daar al naar gekeken?'.

Veranderd door Johan2, 19 maart 2008 - 20:29

<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures