Avatars mogen maar 6 kB zijn?

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Avatars mogen maar 6 kB zijn?

Ik zou willen vragen om de limiet van 6 kB voor avatars omhoog te halen. Ik animeer namelijk GIFjes en kan maar zeer korte filmpjes maken door die limiet. Dus als de limiet naar 20 kB of zo verhoogd zou worden zou dat heel leuk zijn :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

en strikte regels bij de grootte ook :s
???

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

Mischien is dat juist de reden?


bewegende gifjes worden ook snel vervelend.


Maar de hoofdreden is volgens mij dat 1000 leden maal 6 kB 6MB is, en 1000 leden maal 20 kB 20 MB is.


Als er op een onderwerp door 20 verschillende leden geantwoord is, is de pagina 20 * 6 kB: 120 kB, en niet 400kB groot. Toch een verschilletje.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

Maar de hoofdreden is volgens mij dat 1000 leden maal 6 kB 6MB is, en 1000 leden maal 20 kB 20 MB is.


Hebben jullie dan zo weinig opslagruimte?


Als er op een onderwerp door 20 verschillende leden geantwoord is, is de pagina 20 * 6 kB: 120 kB, en niet 400kB groot. Toch een verschilletje


Niet elk lid heeft een avatar en ook niet iedereen heeft een avatar van 20 kB. Ik zou het gewon graag gebruiken voor mijn GIF-jes.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

Nothing personal hoor, maar ik vind het eigenlijk wel zo prettig lezen als er niet teveel beweegt overal....
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

DePurpereWolf schreef:Mischien is dat juist de reden?


bewegende gifjes worden ook snel vervelend.


Maar de hoofdreden is volgens mij dat 1000 leden maal 6 kB 6MB is, en 1000 leden maal 20 kB 20 MB is.


Als er op een onderwerp door 20 verschillende leden geantwoord is, is de pagina 20 * 6 kB: 120 kB, en niet 400kB groot. Toch een verschilletje.
:shock: cache, ge moet dat maar één keer afhalen, en je computer blijft dat bewaren....denk je echt dat je de figuur van google iedere keer afhaalt als je naar Google surft?
???

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

Het dataverkeer is het probleem. Niet alleen is dit erg duur, ook duurt het langer om een pagina in te laden. Een pagina van 30 kB wordt normaal gezien. Reken maar uit als er 25 avatars van 20kB op staan.


Als je vaak op deze site komt zal de avatar inderdaad in je cache staan. Maar 50% van de opgevraagde pagina´s komen éénmalig vanaf een zoekmachine.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

In http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=9098 stond:
OrionSt0rm schreef:lol, ik probeer nu al een tijdje een goede, leuke avatar te zoeken, maar ze zijn allemaal te groot.


is het niet beter dat je avatar IETS groter mag zijn? 50KB ofzo?
Vergeet ook niet om het bestandstype te controleren. Afbeeldingen met veel kleuren die in elkaar overlopen (foto's etc) kan je het beste als jpg opslaan. Tekeningen met een beperkt aantal kleuren als gif.


Bij jpg kan je vervolgens ook nog de kwaliteit aanpassen. Als je afbeelding dus inderdaad iets te groot is lever je gewoon iets in aan kwaliteit, dan lukt het wel.


Om je afbeeldingen te bewerken (en in een ander format op te slaan) kan ik je Paint Shop Pro aanraden. Erg uitgebreid, maar niet zo groot en ingewikkeld als Photoshop.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

ik mis de optie om de avatar vanaf een andere lokatie "optehalen" , dus niet kopiëren.


Als alternatief zou je je een signature kunnen aanmaken :wink:
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

Het dataverkeer is het probleem. Niet alleen is dit erg duur, ook duurt het langer om een pagina in te laden. Een pagina van 30 kB wordt normaal gezien. Reken maar uit als er 25 avatars van 20kB op staan.


En als je de avatar nu is gewoon veranderd door een link naar het prentje en het prentje dan niet opslaan op je harde schijf?

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

En als je de avatar nu is gewoon veranderd door een link naar het prentje en  het prentje dan niet opslaan op je harde schijf?

ik mis de optie om de avatar vanaf een andere lokatie "optehalen"  , dus niet kopiëren.
:wink:
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

aaargh schreef:En als je de avatar nu is gewoon veranderd door een link naar het prentje en  het prentje dan niet opslaan op je harde schijf?

ik mis de optie om de avatar vanaf een andere lokatie "optehalen"  , dus niet kopiëren.
:wink:


Zelfs die mogen maar 6KB zijn!

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

die optie staat helemaal niet aan.. dus dat kun je nu niet zeggen

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Avatars mogen maar 6 kB zijn?

Afbeelding


en bij je profile zou je dan zoiets gaan zien:

Afbeelding
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

Reageer