Vellman k8055 usb experiment interface board met delphi kunnen programmere

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 6

Vellman k8055 usb experiment interface board met delphi kunnen programmere

Kan iemand informatie geven hoe ik deze printplaat kan programmeren met delphi door mischien nuttige site te geven maar ik denk dat ik bijna alle site bezocht heb mischien een nuttige boek ofzo...

De bedoeling is eigenlijk dat we een autonoom rijdende robotwagen aan het bouwen zijn die een witte streep moet volgen we werken in een groep en ik moet zien dat ik met deze plaat kan werken dus eigenlijk laten zien welke led het brand als ik op input druk enzo... d'r staan 5 digitale uitgangen op die je kan testen door er led's branden informatie over de bord kan je hier vinden.

http://tinyurl.com/2vxqyj

Alvast bedankt......

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Vellman k8055 usb experiment interface board met delphi kunnen programmere

Heb je dit document eigenlijk wel gelezen? Op blz. 11 staat een voorbeeldje van een Delphi unit...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 6

Re: Vellman k8055 usb experiment interface board met delphi kunnen programmere

Heb je dit document eigenlijk wel gelezen? Op blz. 11 staat een voorbeeldje van een Delphi unit...
jawel ik had deze al gelezen maar wat ik niet snap als ik deze code kopiere in delphi dat het niet werkt...

deze is het begin denk ik.... of niet ..???

sorry maar ik ben een beginneling;....

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Vellman k8055 usb experiment interface board met delphi kunnen programmere

fatih1 schreef:jawel ik had deze al gelezen maar wat ik niet snap als ik deze code kopiere in delphi dat het niet werkt...

deze is het begin denk ik.... of niet ..???
Dat komt omdat het een unit is... Die moet je compileren, waarna je het kan gebruiken in een Delphi programma. Een unit is simpel gezegd in feite gewoon een bibliotheek met functies en procedures.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 6

Re: Vellman k8055 usb experiment interface board met delphi kunnen programmere

Hoe moet ik ze compileren dus eigenlijk wat bedoelt je met compileren....??

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Vellman k8055 usb experiment interface board met delphi kunnen programmere

Hoe moet ik ze compileren dus eigenlijk wat bedoelt je met compileren....??
Tja eh... als je dat niet weet, waarom wil je dan eigenlijk programmeren? Je moet toch wel een beetje basiskennis van programmeren hebben, wil je met zo'n printplaat serieus aan de slag gaan...

Om een tipje van de sluier op te lichten: als je programmeert, typ je in 9 van de 10 gevallen gewoon wat leesbare tekst, zoals bijvoorbeeld "var x = 1;". Maar een computer begrijpt dat niet, die kan daar niks mee. Daarom moet dat programma gecompileerd worden, m.a.w. de tekst die jij hebt getypt, moet vertaald worden naar iets waar de computer wel mee aan de slag kan. Dat 'vertalen' heet compileren.

Ik heb zelf wel ervaring (gehad) met Turbo Pascal (voorloper van Delphi), en volgens mij was het zo dat je eerst de unit(s) moet compileren, voordat je het eigenlijke programma gaat compileren. Maar misschien kan dat compileren ook tegelijkertijd plaatsvinden (dus zowel de unit als het programma waar de unit in gebruikt wordt). Dat zul je even op moeten zoeken in de handleiding van Delphi.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 6

Re: Vellman k8055 usb experiment interface board met delphi kunnen programmere

Bedankt voor u uitleg zoals ik het ook zei ik ben een beginneling , ik weet beetje van delphi iets heb da 1 jaar bezig geweest maar het was dan wel volledig informatica gericht het had niets te maken met elektronische componenten zoals deze hier daarom kan ik eigenlijk geen verband leggen tussen deze , maar nu ga ik in delphi cursussen over de unit opzoeken kunt ge nog onderwerpen zeggen die ik moet weten om deze te laten werken.... echt hartelijk bedankt voor u hulp

alvast bedankt....

Reageer