Leidingverlies

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Leidingverlies

Hallo,

Ik moet een modellering maken betreft het energieverlies door een leiding. Bij dit verlies zijn Q en T variabel.

Ik weet alle vloeistof eigenschappen en materiaaleigenschappen van de leiding en een begin druk.

Mijn vraag is dus met welke formules het mogelijk is deze modellering te maken wanneer Q en T veriabel zijn en invloed hebben op elkaar. Graag zou ik het dus willen doen zonder temperatuur in de formule of zonder Q in de formule.

MVG,

Janrens

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Leidingverlies

jloeffen schreef:Ik moet een modellering maken betreft het energieverlies door een leiding. Bij dit verlies zijn Q en T variabel. Ik weet alle vloeistof eigenschappen en materiaaleigenschappen van de leiding en een begin druk.

Mijn vraag is dus met welke formules het mogelijk is deze modellering te maken wanneer Q en T veriabel zijn en invloed hebben op elkaar. Graag zou ik het dus willen doen zonder temperatuur in de formule of zonder Q in de formule.
Wat zijn Q en T? Is het een gasstroom, vloeistofstroom, wamtestroom of elektrische stroom?

Berichten: 2

Re: Leidingverlies

Het is een vloeistofstroom.

De bedoeling van de modellering is dat met gegevens die eenvoudig te verkrijgen zijn energieverliezen uitgerekend kunnen worden.

Q is het debiet

T is de temperatuur

MVG,

Janrens

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Leidingverlies

Sorry, ik heb geen ervaring op dit gebied.

Kijk eens hier. Misschien helpt dat

Reageer