Planten met gevoel

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 47

Planten met gevoel

In het kort :

In een boek van LynnMcTaggart ism met wetenschappers (een bioloog en een wiskundige) bevestigt men een 'polygraph' , een leugendetektor aan een plant. (aan een grrot blad van een ficus geloof ik)

Als iemand nu een aansteker neemt en dreigt een blad te verbranden, vertoont de plant stress....

Ook als iemand in de kamer bv dreigt een garnaal die zwemt in een bokaal, te doden door er zuur bij te gieten.

En na een paar weken die experimenten doen, werkte het ineens niet meer... alsof de plant 'wist' dat die persoon het niet meende...

Als iemand anders zijn plaats innam vertoonde de plant wel weer stress.....

Is hier ooit verder onderzoek naar gedaan of weet iemand hiervan?

toch de moeite waard om verder te onderzoeken denk ik??

ref: ISBN boek : (NL versie) 978 90 202 8456 0 uit 2007 (4de druk is het nu)

Berichten: 597

Re: Planten met gevoel

dus m.a.w. die plant kon de garnaal waarnemen ...

:D
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Berichten: 47

Re: Planten met gevoel

Fabrice Macours schreef:dus m.a.w. die plant kon de garnaal waarnemen ...

:D
Het lijkt zo ja... De directe bedreiging van ander leven in dezelfde ruimte deed de polygraph uitslaan....

Maar als de plant 'voelt' dat ze zelf bedreigd wordt is het geen wonder dat ze ook de garnaal 'voelt', niet?

alhoewel dit alles zeer vreemd en gek klinkt als ik dit schrijf! haha

Ik ga zelf binnen een maand hetzelfde experiment doen en zal de resultaten posten hier, ook de methode zodat ze kan gereproduceerd worden door anderen.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Planten met gevoel

Mithbusters hebben zoiets ook eens gedaan, ze gingen de plant bedreigen. Er kwamen significante readings uit, als ze vlak bij de plant & apparaat stonden, met plant en apparaat in een afgesloten kamer en de bedreigingen vanachter een raam gebeurde er geloof ik niet veel.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 1

Re: Planten met gevoel

Beste allemaal.

Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van de proefjes en hoe die uitgevoerd zijn.

Ik ben zelf op zoek naar een "goedkoop" meetinstrument om "levensenergie" te meten in/van planten en/of mensen.

Ik doe dit als amateur/leek.

Denk hierbij aan:

life-force-energy

bio-field-energie

chi, qi, ki, prane

morfogenetische velden

Hebben jullie hier verstand van of kunnen jullie me een eindje op weg helpen.

Alvast enorm bedankt.

Matthieu

Reageer