Basis elektriciteit

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 1

Basis elektriciteit

halo mede forum gebruikers,

ik kwam terecht op dit forum na het zoeken over boeken over de werking van basis elektriciteit.

Na het lezen van een paar topics leek het me een goed idee om hier de volgende vraag(en) te plaatsen.

Ik ben nogal praktiek aangelegen en zou, niet als werk maar voor eigen renovatie werken, graag weten welke kennis (basis), theorie, vereist is voor hetzelf aanleggen van elektriciteits leidingen.

Ik bessef goed dat elektriciteit iets is waar men goed moet mee oppassen en ongelukken rap gebeurd zijn, daarom wil ik er niet aan beginnen zonder er genoeg van te weten.

Ik zou vragen ofdat jullie geen boeken kennen, specifieke theorie(heb nog een jaar basis elek op middelbare school gehad, maar stelde niet veel voor en is al tijdtje geleden), die ik zeker zou moeten lezen, of kennen om zonder(beperkt) risico aan mijn renovatie werken te beginnen.

al vast bedakt voor de moeite.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Basis elektriciteit

Mijn advies: laat het gewoon door een vakman doen. Zo eens een lampje of een stopcontact extra aanleggen, alla vooruit. Maar als je beseft dat elektra geen speelgoed is denk ik dat je ook moet beseffen dat je een huisinstallatie niet uitvoert op basis van boekenkennis.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer