[natuurkunde]lhc en het milieu

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[natuurkunde]lhc en het milieu

Hallo,

Ik ben bezig met een schoolopdracht over het milieu en toen las ik over de deeltjesversneller (LHC) die zoveel stroom gebruikt als een stad van 150000 mensen. Nu ben ik meer over die LHC gaan lezen ennu heb ik steeds meer vragen over wat er nu precies gaat gebeuren, ik vind het heel intressant. Ik las zelfds dat de aarde verwoest kan worden dus dat vond ik wel een leuk milieu onderwerp voor mijn werkstuk. Veel vragen die ik heb zijn al eens gesteld hier zag ik, maar ik snap de antwoorden niet echt sorry want ik ben geen fysiecus of student, maar toch zou ik graag meer informatie willen voor mijn werkstuk en dat ik vragen kan beantwoorden van anderen. Als iemand mij zou willen helpen dan ben ik u erg dankbaar. Alvast bedankt.

- Ik las dat er geen tijd aanwezig is in een zwart gat en dat een zwart gat alles opzuigd wat er omheen zit. Hoe kan dan een zwart gat in onze tijd bestaan als er de tijd er stil staat en hoe blijft een zwart gat bestaan in het niets van de ruimte? of werkt dat niet zo? Ik heb het gevoel dat ik in een cirkeltje denk hier....

* Als de LHC zwarte gaatjes maakt zoals ze denken, reageerd zo'n zwart gat dan anders hier dan in de ruimte (omdat hier niet vaccuum is en hier zwaartekracht)?

- Ik heb ook gelezen over Hawking straling die ervoor zorgt dat zo'n zwart gat gelijk weer instort. Is dat gevaarlijke straling voor mensen en het milieu denken jullie? Ik weet dat nog nooit iemand dat heeft gezien, maar wat denken wetenschappers? Als zo'n zwart gat instort komt er nog veel meer straling vrij las ik, wat doet die straling op mensen en het milieu? Ik las dat die gammastraling erg gevaarlijk is, is dat zoiets als radioactivieteit?