Kan al het leven uit een gras-sprietje ontstaan?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Kan al het leven uit een gras-sprietje ontstaan?

Stel dat al het leven op aarde plots uitsterft, echter '1' gras-sprietje blijft over.

Zou dan weer nieuw leven, vergelijkbaar met het leven nu, kunnen ontstaan?

Berichten: 18

Re: Kan al het leven uit een gras-sprietje ontstaan?

ik denk het niet, daar komt veel meer bij kijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Kan al het leven uit een gras-sprietje ontstaan?

Er kan zoveel. Er zal best weer nieuw leven kunnen ontstaan, maar dat grassprietje geef ik weinig kans. Het nieuwe leven zal waarschijnlijk los daarvan ontstaan en het is niet te voorspellen welke kant het op gaat, dus of het ook maar enigszins lijkt op het leven van nu. Maar hou zeker rekening met een periode van miljoenen tot miljarden jaren voor er weer iets nieuws ontstaat. Misschien ontstaat er zelfs niets, omdat de omstandigheden daar te ongunstig voor zijn geworden.

Conclusie: vestig je hoop niet op een grassprietje... :wink:
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Kan al het leven uit een gras-sprietje ontstaan?

Als het er maar eentje is kan het zich niet voortplanten, dus nee :shock:

ALs je nou zegt: 1 alg (in gunstige omstandigheden zodat hij zich een beetje snel kan delen). Dan wel, misschien. Hoewel ik niet denkt dat het 'nieuwe leven' er qua uiterlijk vergelijkbaar uit zal zien als het huidige. Qua functie lijkt het er waarschijnlijk wel verbazend veel op. (Tenzij je uitging van een post-apocalyptische wereld.)
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 168

Re: Kan al het leven uit een gras-sprietje ontstaan?

niet direct uit dat grassprietje, maar volgens mij zal er door de aardse omstandigheden wel nieuw leven ontstaan. En waarschijnlijk wel te vergelijken met het leven dat we nu kennen.

Reageer