Kan je tong vervellen?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 18

Kan je tong vervellen?

Hallo,

Je hele lichaam vervelt eens in de 7 jaar maar kan je tong ook vervellen? of iets in je mond?

Bedankt,

St4rforce

Berichten: 25

Re: Kan je tong vervellen?

Ik denk dat er heel veel cellen gewoon wegspoelen door speeksel en voedsel/drinken... Dan vervelt het lijkt me wel, maar niet in grote stukken zoals je bijvoorbeeld krijgt bij zonverbrandingen enzo.

Berichten: 18

Re: Kan je tong vervellen?

Ik denk dat er heel veel cellen gewoon wegspoelen door speeksel en voedsel/drinken... Dan vervelt het lijkt me wel, maar niet in grote stukken zoals je bijvoorbeeld krijgt bij zonverbrandingen enzo.


hmm :shock: dat lijkt me inderdaad wel logisch ja. danku

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Kan je tong vervellen?

Ja, je tong en mond 'slijten' zelfs zeer snel. En groeien natuurlijk even hard weer aan. De afgestorven cellen slik je gewoon in, die worden weer gerecycled.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kan je tong vervellen?

was het niet iets van 10.000 pappilen (of hoe je die dingen ook noemt op je tong) per uur :shock: Denk er maar eens aan wanneer je je tong verbrandt hebt hoe rap deze terug 'genezen' is :wink:

Re: Kan je tong vervellen?

Je lichaam 1 keer in de 7 jaar vervellen? Je hebt een dode huidlaag op je huid weet niet meer hoe die heet, maar elke dag worden nieuwe huidcellen aangemaakt.

Berichten: 18

Re: Kan je tong vervellen?

I dunno, ik heb in iedergeval gehoord dat je lichaam één keer in de 7 jaar helemaal vervelt.

Berichten: 13

Re: Kan je tong vervellen?

Ik dacht dat je hele lichaam 1 keer in de paar weken helemaal ´vernieuwd´ wordt..
Cogito, ergo sum - Descartes

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Kan je tong vervellen?

Volgens mij is het zo dat na 6 jaar (of volgens jullie dan 7..) álle cellen in je lichaam zijn vervangen.. en dat je dus nu uit andere cellen bestaat dan 6 (of 7) jaar geleden.. Maar ik geloof dat dit niet alleen om HUIDcellen gaat, maar over al je lichaamscellen
huh?

Berichten: 294

Re: Kan je tong vervellen?

weljah, sommige cellen gaan veeel sneller dan andere

kgeloof da de levercellen het traagst veranderen, die hebben 7 jaar nodig

is ook verklaring waarom leverkanker zo gevaarlijk is: als opeens celdeling op hol slaat, is het een enorm verschil, buiten op je huid gebeurt dit veel sneller en is het verschil in snelheid dat nieuwe cellen worden aangemaakt veel kleiner.. natuurlijk is er ook een factor die meespeelt bij het contact met bloed en uitspreiding... (mss is die laatste wel groter, weet het niet)

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Kan je tong vervellen?

Andy schreef:weljah, sommige cellen gaan veeel sneller dan andere

kgeloof da de levercellen het traagst veranderen, die hebben 7 jaar nodig
Daarom is bestaat dus je hele lichaam na 7 jaar uit nieuwe cellen.. al heeft dit niet heel veel te maken met het onderwerp van deze topic :wink:
huh?

Reageer