Kind pakt heel vaak teksten en plaatjes ondersteboven

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 101

Kind pakt heel vaak teksten en plaatjes ondersteboven

Onze zoon pakt regelmatig blaadjes op z'n kop. Dus tijdschriften, A4-tjes met teksten.

Hij is net 4 jaar geworden.

Is dit normaal of moeten we hier aandacht aan schenken?
"Wanneer zal ik ophouden mij dingen af te vragen?" - Galileo Galileï

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kind pakt heel vaak teksten en plaatjes ondersteboven

Het lijkt mij wel vrij normaal, een kind van 4 jaar kan nog geen letters herkennen dus lijkt het me ook logisch dat het niet kan zien wat boven en onder is.

Berichten: 247

Re: Kind pakt heel vaak teksten en plaatjes ondersteboven

Een kind leert veel door het overnemen van voorbeelden, als hij het ondersteboven houdt, draai het dan om zodat hij dat juist vast heeft, voor de rest denk ik niet dat dat verontrustend gedrag is voor een kind van 4, al vind ik het topic wel wat te medisch-persoonlijk voor dit forum.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Kind pakt heel vaak teksten en plaatjes ondersteboven

Vind hier niets medisch aan. Kinderen van 4 jaar kunnen nog niet schrijven of lezen. Als ik jou een arabische tekst geef zul je waarschijnlijk ook niet weten of je met de bovenkant of de onderkant moet beginnen.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 469

Re: Kind pakt heel vaak teksten en plaatjes ondersteboven

Ik zou hier zeker aandacht aan schenken.

Een kind dat al op z'n vierde teksten op de kop kan lezen duidt mijns inziens op hoogbegaafdheid. Het omdraaien van plaatjes kan wellicht gezien worden als een uiting van ontluikende creativiteit. Hoe eerder hiervan rekenschap gegeven wordt des te beter zal het mogelijk zijn om het nog jonge kind in de juiste en meest passende sociale en intellectuele omgeving op te laten groeien.

Succes!
Wetenschap is geen geschiedenis van idealen maar van successen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kind pakt heel vaak teksten en plaatjes ondersteboven

@Nabob: ironie komt niet altijd goed over op een computerscherm.

Berichten: 261

Re: Kind pakt heel vaak teksten en plaatjes ondersteboven

Volgens mij is het heel normaal. Je ziet ook bij kinderen die beginnen met schrijven dat ze in spiegelbeeld schrijven.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kind pakt heel vaak teksten en plaatjes ondersteboven

Dit topic kan volgens ons (het team) dicht: het is een persoonlijke vraag, die echter weinig geneeskunde-grond onder de voeten heeft. En dus...

-slotje-

Gesloten