Energiebron monorailtrein?

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Energiebron monorailtrein?

Wat is de energiebron van een monorail trein?

(op magneten)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Energiebron monorailtrein?

Electriciteit ligt wel heel erg voor de hand, toch?

Re: Energiebron monorailtrein?

Electriciteit ligt wel heel erg voor de hand, toch?
Ok maar ik bedoelde wat voor electriciteit aant volts,amps en hoe die opgewekt word in de trein of via een grote accu enz.

Berichten: 5

Re: Energiebron monorailtrein?

ik denk dat dat systeem er ool zal in bestaan zoals de metro's die hun stroom van een derde rail halen, of zoals de tram van een bovenleiding....

Gebruikersavatar
Berichten: 45

Re: Energiebron monorailtrein?

ik denk dat dat systeem er ool zal in bestaan zoals de metro's die hun stroom van een derde rail halen, of zoals de tram van een bovenleiding....
Hij heeft geen contact met de rails of iets anders dus dat kan niet.

Nee die treinen ( Die heten Maglev treinen als ik me niet vergis ) hebben zelf ( permanente ??) magneten, in de rails zitten elektromagneten die de trein laten zweven, en door dan de polatiteit van die magneten te veranderen komt de trein ook vooruit.

Denk dat tie die voeding uit een generator haal en de trein uit accu's ofzow, want niet heeft niet zo veel elektrischiteit nodig.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 5

Re: Energiebron monorailtrein?

ik dacht dat ook met permanente magneten, (zoals ik in ander topic gepost had) maar ben er niet zeker van

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Energiebron monorailtrein?

De electriciteit voor de voortstuwing wordt gewoon uit het electriciteitsnet gehaald. De voortstuwing wordt in de rail geplaast, dus dat is geen probleem.

In de trein heb je amper stroom nodig denk ik, een stuk of wat accu's is genoeg. Dit voor verlichting, verwarming en ventilatie.

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: Energiebron monorailtrein?

In de trein heb je amper stroom nodig denk ik, een stuk of wat accu's is genoeg. Dit voor verlichting, verwarming en ventilatie


Wanneer je een wisselend veld in rails opwekt om de trein voort te bewegen, kun je dit natuurlijk ook gebruiken om energie voor in de trein zelf over te dragen. Dat werkt dus net zoals een trafo. Hiermee zou je dan ook elektromagneten in het treinstel kunnen voeden.

Reageer