Praktische proef mechanica

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Praktische proef mechanica

Dag allemaal,

ik ben momenteel een lerarenopleiding (in avondschool) aan het volgen en moet voor mijn eigen klasgroep een aantal lessen geven.

Ik ben zelf industrieel ingenieur elektro-mechanica en mag dus vakken geven zoals elektriciteit, mechanica, sterkteleer, ... .

Nu ben ik hiervoor op zoek naar enkele proefjes die je in een klas kan doen, met vrij eenvoudig materiaal.

Bijvoorbeeld:

Een knikkerbaan waarbij de knikker eraf vliegt, hier wordt dan gevraagd wat de invloedsfactoren zijn die bepalen hoever de knikker vliegt (beginhoogte, beginsnelheid, hoek waaronder de knikker eraf gaat, massa van de knikker, ...). Waarna je de oefening kan oplossen aan de hand van kinetische en potentiele energie.

Aan de hand van een hockypuck kan je bijvoorbeeld wrijving uitleggen.

Ik hoop dat jullie ook nog enkele ideeën hebben om een praktisch voorbeeld in een les te tonen. Het moeten geen mechanicaproefjes zijn.

Bedankt op voorhand!

Cory

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Praktische proef mechanica

Misschien is dit een leuke link voor je?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Praktische proef mechanica

Heel belangrijk lijkt me in dit verband het niveau van je lesgroepen, en hun (veronderstelde) voorkennis........
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Praktische proef mechanica

Heel belangrijk lijkt me in dit verband het niveau van je lesgroepen, en hun (veronderstelde) voorkennis........
Dat is het leuke aan de lessen in de opleiding, je mag zelf veronderstellen welk niveau in je klas zit, welke voorkennis ze hebben.

Nu probeer ik het wel vrij makkelijk te houden.

Gebruikersavatar
Moderator