Top 10 posters

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Top 10 posters

In de gebruikerslijst kan je gebruikers ordenen op geplaatste berichten, aanmelddatum, Naam enz..

Maar je kan ze ook sorteren volgens Top 10 posters.

Mijn vraag is: Wat is het nut hiervan? Krijg je een prijs ofzo als je daar in komt?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Top 10 posters

Het is een standaardfunctie van het forum. Op sommige forums worden member-awards gehouden en dan is het wel handig. :shock:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Top 10 posters

Op sommige forums worden member-awards gehouden


Ideetje voor het wetenschapsforum?

Berichten: 510

Re: Top 10 posters

Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van de berichten, niet om de hoeveelheid berichten.

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Top 10 posters

Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van de berichten, niet om de hoeveelheid berichten.


Ben ik het mee eens, eigenlijk vind ik het: >10, >25, >50, enz ook onzinnig. Op die manier kan het zijn dat je een bericht ziet en denkt: Nou die heeft al zoveel gepost die zal het wel weten, terwijl het net zo goed onzin kan zijn. Bovendien vind ik het weinig toevoegen.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Top 10 posters

Met top 10 posters wordt het globaal bekeken sinds het ontstaan van het forum. Ik zou dus bijvoorbeeld nooit kunnen winnen, omdat ik veel later ben aangemeld. Dan zou nummer 1 met de meeste posts helemaal niet meer moeten posten en ik meer dan 1000 posts inhalen.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Top 10 posters

Met top 10 posters wordt het globaal bekeken sinds het ontstaan van het forum. Ik zou dus bijvoorbeeld nooit kunnen winnen, omdat ik veel later ben aangemeld. Dan zou nummer 1 met de meeste posts helemaal niet meer moeten posten en ik meer dan 1000 posts inhalen.
Als je kijkt op de gebruikerslijst krijg je ze default op oplopende volgorde van aanmeldingsdatum. Dus als eerste de mensen die het langst staan ingeschreven. En zie daar, er staan er zat met minder dan 100 of zelfs dan 10 posts.


Gaat om het aan posts per dag, zo zal Bart bijvoorbeeld zeer waarschijnlijk naar nr. 1 gaan terwijl hij toch pas sinds okt. 2004 hier is :shock:


Verder wel mee eens hoor, wellicht zou een "aantal posts gedurende de laatste 3 maanden" relevanter zijn.

Maar ach, wat doet het er eigenlijk toe...


Een "wedstrijd" ofzoiets ervan maken lijkt me in ieder geval géén goed idee, want dan krijg je allemaal bullshit posts.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Top 10 posters

Met top 10 posters wordt het globaal bekeken sinds het ontstaan van het forum. Ik zou dus bijvoorbeeld nooit kunnen winnen, omdat ik veel later ben aangemeld. Dan zou nummer 1 met de meeste posts helemaal niet meer moeten posten en ik meer dan 1000 posts inhalen.


wil niets zeggen, er zijn de die 9 posts per dag halen. En dan ben je vlug nummer 1, met voorsprong.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: Top 10 posters

tja wat dat betreft hebben mods als ik weer een voorsprong, omdat we ook moeten posten om in te grijpen oftwel meer posts
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Reageer