Machineonderdelen van stolk, ruijter en kok

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Machineonderdelen van stolk, ruijter en kok

Geachte lezer, is het boek Machineonderdelen van Stolk, Ruijter en Kok voor mij een goed boek is? Ik ben in het boek geïnteresseerd vanwege mijn beroep, ik ben nl vertaler en vertaal ook veel technische documenten. Omdat ik graag meer kennis op het gebied van machineonderdelen wil hebben, ben ik van plan een boek daarover aan te schaffen. Een probleem is echter dat ik geen technische achtergrond heb. Ik ben daarom op zoek naar een boek dat zoveel mogelijk machineonderdelen beschrijft, ze toont, de werking ervan beschrijft, de verschillende typen noemt, waar in welke machines/onderdelen ze worden gebruikt etc. En als er ook nog vertalingen in staan, dan is dat helemaal mooi meegenomen. Ik ben minder geïnteresseerd in de technische specificaties van een machineonderdeel, de eisen die bij de productie ervan van toepassing zijn, kortom het zeer specifieke. Mochten die technische specifcaties er echter ook in staan dan vind ik dat geen probleem. Als het maar niet alleen daarover gaat. Ik heb bijvoorbeeld van Roloff/Matek het boek Machineonderdelen gekocht maar dat is veel te moeilijk voor mij.

Hartelijk dank en met vriendelijke groeten,

Maurice

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Machineonderdelen van stolk, ruijter en kok

Uburoi schreef:het boek Machineonderdelen van Stolk, Ruijter en Kok

Roloff/Matek het boek Machineonderdelen gekocht maar dat is veel te moeilijk voor mij.
Roloff/Matek heb ik in mijn bezit en dat is een zeer goed boek, het is natuurlijk wel handig bij dat boek wanneer je een technische achtergrond hebt en wat basis hebt in Fysica, Mechanica, Materialenleer, ...

Het boek van ir. Stolk ir. Ruijter en ir. Kok is ook een goed boek al gaat men de zaken soms iets eenvoudiger uitleggen. De berekeningen en bewijzen daarentegen zijn wel allemaal tot in detail.

Voor beide boeken heb je dus een wetenschappelijke basis nodig wanneer je ze tot in het detail wil begrijpen, je kan natuurlijk de wiskundige afleidingen en berekeningen laten voor wat ze zijn en enkel de theorie en werking proberen begrijpen.

Reageer