Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Eerst maar even enkele cijfers. Sinds het jaar 2000 is de bevolkinsgroei in nl plm nul. De belangrijkste reden is de emigratie van zo'n 140.000 mensen per jaar.

Zo'n 33 % denkt er thans serieus over na om weg te gaan. 26% van universitair opgeleiden gaan naar het buitenland. De redenen zijn genoegzaam bij je bekend mag ik aannemen.

Maar ook het begrip emigreren krijgt steeds meer een ander gezicht. Was het rond de jaren 1955 levenslang afscheid nemen van je familie, vandaag de dag is dat niet meer zo, communicatie en makkelijk kunnen reizen zijn de reden daarvan.

Waarom blijf je eigenlijk nog in nederland?
nothing will change without a rebel

Berichten: 407

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

wel ik ben Belg dus voor mij zou de vraag zijn waarom blijf ik nog in België?

rede 1 ik studeer nog ben nog volledig afhankelijk van mijn ouders enz... wat waarschijnlijk een vrij goede reden is.

ik heb er eerlijk gezegd al wel wat over nagedacht om naar het buitenland te gaan, later dan na mijn studies.

mja je moet altijd je vrienden en famillie achter laten, alles wat je hier hebt. Iets wat ik denk zelfs nu nog met alle technologieën altijd een grote stap blijft.

mja zover ben ik nog niet.

Moest ik nu na mijn studies in een bedrijf beginnen werken en er zou mij gevraagd worden om naar het buitenland te gaan voor werk dan, ik denk wel dat ik het zou aannemen. het betaald goed, en je hebt dan toch al een zekerheid dat je werk hebt, gewoon vertrekken zonder zekerheid dat je ginder werk hebt lijkt mij geheel uit de kwestie.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Berichten: 202

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Waar is het beter dan in nederland dan?

Gebruikersavatar
Berichten: 926