Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Eerst maar even enkele cijfers. Sinds het jaar 2000 is de bevolkinsgroei in nl plm nul. De belangrijkste reden is de emigratie van zo'n 140.000 mensen per jaar.

Zo'n 33 % denkt er thans serieus over na om weg te gaan. 26% van universitair opgeleiden gaan naar het buitenland. De redenen zijn genoegzaam bij je bekend mag ik aannemen.

Maar ook het begrip emigreren krijgt steeds meer een ander gezicht. Was het rond de jaren 1955 levenslang afscheid nemen van je familie, vandaag de dag is dat niet meer zo, communicatie en makkelijk kunnen reizen zijn de reden daarvan.

Waarom blijf je eigenlijk nog in nederland?
nothing will change without a rebel

Berichten: 407

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

wel ik ben Belg dus voor mij zou de vraag zijn waarom blijf ik nog in België?

rede 1 ik studeer nog ben nog volledig afhankelijk van mijn ouders enz... wat waarschijnlijk een vrij goede reden is.

ik heb er eerlijk gezegd al wel wat over nagedacht om naar het buitenland te gaan, later dan na mijn studies.

mja je moet altijd je vrienden en famillie achter laten, alles wat je hier hebt. Iets wat ik denk zelfs nu nog met alle technologieën altijd een grote stap blijft.

mja zover ben ik nog niet.

Moest ik nu na mijn studies in een bedrijf beginnen werken en er zou mij gevraagd worden om naar het buitenland te gaan voor werk dan, ik denk wel dat ik het zou aannemen. het betaald goed, en je hebt dan toch al een zekerheid dat je werk hebt, gewoon vertrekken zonder zekerheid dat je ginder werk hebt lijkt mij geheel uit de kwestie.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Berichten: 202

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Waar is het beter dan in nederland dan?

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Tja, als het gaat om vrijheid, woongenot, hoger netto inkomen, beschaving, filevrij autorijden, opleidingsmogelijkheden en zeer vriendelijke en behulpzame mensen: Denemarken...
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Een voorbeeld van mijzelf over wonen in denemarken, nedlagt landbrug, 15.000 m2 grond, prijs E 150.000

[attachment=1807:1.JP
1.JPG
1.JPG (83.34 KiB) 640 keer bekeken
G]
Bijlagen
3.jpg
3.jpg (59.55 KiB) 641 keer bekeken
2.JPG
2.JPG (65.32 KiB) 642 keer bekeken
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Mooi, niet duur... maar ik ken daar niemand en spreek de taal niet. Of ik daar gelukkiger van word betwijfel ik.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Even in het algemeen: als je zekerheden en herkenning belangrijk vindt dan moet je niet emigreren. Nu ik hier woon krijg ik steeds meer bevestiging dat nl haar bewoners meer zekerheden aanbiedt dan mogelijkheden om eigen initiatieven te nemen om zich verder te ontwikkelen.

De onderliggende vraag voor mij is of een land zijn bewoners 'maakt' of dat een bewoner zichzelf kan ontwikkelen in volle vrijheid en eigen verantwoordelijkheid.

Wat is de impact dan voor het land en de bewoner ?
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Tja, als het gaat om vrijheid, woongenot, hoger netto inkomen, beschaving, filevrij autorijden, opleidingsmogelijkheden en zeer vriendelijke en behulpzame mensen: Denemarken...
Dit is een mening, zou ik een besluit moeten nemen gebaseerd op jou mening?

Neem maar van mij aan dat emigreren helemaal zo makkelijk en leuk niet is.

Sterker nog, ik ben 4 jaar nu uit Nederland en van plan terug te keren.

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Ja, als je emigreert zal je energie, tijd en een beetje geld moeten investeren. Iets van 20% (maar dat weet ik niet meer zeker) gaat na plm 6 jaar weer terug.

Overigens gaan de mensen op oudere leefijd wat meer terug dan de jongeren, zeg maar 'back to your roots' gedachte.

Ikzelf zal lang van ze leven niet meer terug willen.

Maar ipv terug naar nl kun je toch ook een keuze maken voor een ander land?
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 22

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Nou, één keer uit Rusland emigreren was voor mij al genoeg. Ik moest erg wennen aan de cultuur en de moeilijke taal. Nu woon ik in Nederland al vier jaar en denk de komende jaren niet te gaan emigreren naar een ander land. En ik denk dat je toch heel wat meer energie moet steken in emigreren dan 20%.

Berichten: 954

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Misschien dat deze topic beter "Ik ga naar Denemarken" kan heten? Ik geloof niet dat het de bedoeling is serieus antwoord op de vraag te geven. Oh ja, dat ga ik stiekem wel even doen: ik denk inderdaad dat ik in Nederland blijf, of er moet al wel een heel goed bod uit het buitenland komen. Dat zou zo kunnen maar dan is het nog altijd voor tijdelijk. Wel denk ik uit de stad weg te gaan. Dat heb ik nu wel een keer gezien.

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Nou, één keer uit Rusland emigreren was voor mij al genoeg. Ik moest erg wennen aan de cultuur en de moeilijke taal. Nu woon ik in Nederland al vier jaar en denk de komende jaren niet te gaan emigreren naar een ander land. En ik denk dat je toch heel wat meer energie moet steken in emigreren dan 20%.
Ik vroeg mij eigenlijk af waarom je nl hebt gekozen als land of moet ik vragen waarom ben je weggegaan uit rusland?
Misschien dat deze topic beter "Ik ga naar Denemarken" kan heten? Ik geloof niet dat het de bedoeling is serieus antwoord op de vraag te geven.
Ik kan je antwoord eerlijk gezegd niet plaatsen ferry...
nothing will change without a rebel

Berichten: 954

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Ik kan je antwoord eerlijk gezegd niet plaatsen ferry...

Waarom blijf je eigenlijk nog in nederland?


Echt een uitnodiging tot een open gesprek lijkt me. En, je hebt toch al besloten dat Denemarken superieur is aan Nederland? Nou, einde discussie lijkt me dan, toch?

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Echt een uitnodiging tot een open gesprek lijkt me. En, je hebt toch al besloten dat Denemarken superieur is aan Nederland? Nou, einde discussie lijkt me dan, toch?


Ja meneer...
nothing will change without a rebel

Berichten: 12.262

Re: Denk je nog in nederland te blijven wonen?

Emigreren en ooit een keer terugkomen kan natuurlijk altijd - wat dat betreft is er weinig defintiefs aan.

Overigens ben ik ook wel voornemens hier te vertrekken, al weet ik nog niet precies hoe ik het ga invullen. Het liefst zou ik verkassen na zo-azie, maar heb mn klantenkring voornamelijk in nederland en wil die ook wel in europa houden gezien de tarieven hier. Gezien ik in de internetbusiness zit is werken vanaf een verre locatie nauwelijks een probleem, alleen marketing is wat lastig als je zelf 12 uur vliegen verderop zit.

Idealiter zou ik een beetje pendelen, maar hier een huis, auto, etc aanhouden terwijl je er maar enkele maanden per jaar zit is ook een kostbare zaak. Blijft een hoop uitzoekwerk, maar gelukkig ook niet al teveel haast bij.
Victory through technology

Reageer