Internet security (rapidshare)

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 21

Internet security (rapidshare)

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een werkje over Information Security, en probeer te achterhalen hoe sommige systemen beveiligd zijn (interbankieren etc.)

Ik vroeg me af hoe het zat met websites als rapidshare;

Ik heb geprobeerd om ze te kraken, maar het lukte me niet bepaald..

Ik heb mijn IP gewijzigd, een andere proxy gebruikt, geknutseld met cookies, en toch lukt het niet!

(niet dat het zo erg is. Best interessant eigenlijk)

Hebben jullie enig idee hoe zij het voor elkaar krijgen?

-----------------

uitleg rapidshare;

Een website waarop je van alles kan uploaden en deze via een link kan delen.

Als je geen premium user ben, kan je bestanden downloaden onder de volgende voorwaarden;

1. Je mag een keer per uur (geloof ik) een bestand downloaden

2. Je moet na elke keer een lange tijd wachten

3. Het bestand mag niet groter zijn dan +/- 100 mb (denk ik)
deception,,

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Internet security (rapidshare)

Normaal kan je wel enkele stappen ondernemen hoor, niet zo heel lang geleden was je IP veranderen voldoende om terug te kunnen downloaden.

Dit doe ik als volgt:

1. Uitvoer

2. typ 'cmd'

3. typ 'copy con rapidshare.bat'

4. typ 'Ctrl + Z'

5. enter

6. typ 'exit'

7. zoek het bestand op je harde schijf en plaats het op een makkelijk te bereiken plaats, bvb je bureaublad

8. na het downloaden van een file zet je even je modem af, dubbelklik op je aangemaakte bestand en start je je modem terug op.

Normaal kan dit in een goeie 30 seconden, meestal is dat veel minder dan de wachttijden van rapidshare.

Ik hoop wel dat je deze methode nog niet tegengehouden hebben want het is al een maand geleden denk ik dat ik ze nog gebruikt heb.

Proxy's kan volgens mij totaal niet werken en cookies heb ik nog nooit echt aandacht aan geschonken.

Berichten: 1.007

Re: Internet security (rapidshare)

Proxies werken zeker wel. Bijvoorbeeld in combinatie met CMS Grabber. Je hebt dan nog wel een minuutje of 2 wachten, maar in elk geval geen datalimiet en je kunt meerdere downloads tegelijkertijd open hebben staan. Je moet wel zelf op zoek naar proxies en ze zijn niet altijd even snel. Als je een dynamisch ip-adres hebt, dan is het een kwestie van een nieuw ip-adres aanvragen en daarna je cookies verwijderen. Dit laatste heb ik nooit geprobeerd. Volgens mij is dat ook hoe rapidshare jouw limieten herkent: cookie+ip-adres.

Reageer