Geen donkere energie maar rimpels

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 5

Geen donkere energie maar rimpels

Hallo,

In de krant "de standaard" stond onlanks een artikel dat zei dat er geen donkere energie of donkere materie bestaat.

Donkere energie zorgde ervoor dat het heelal groter wordt, maar volgens dat artikel was er een wetenschapper wiens naam me ontglipt die zei dat het "rimpels" zijn die daarvoor zorgen.

Deze rimpels zouden ontplooien en zo wordt het heelal groter.

Zie het zo : -------**-----, de *'s stelt de rimpel voor en de -'s de ruimte, zo plooien ze daan uit zodat de ruimte groter wordt :-----------------------.

Er is reeds onderzoek gedaan naar die "rimpels" en men heeft zo van die kleine rimpels gevonden maar volgens die wetenschapper zijn die als bv. een druppel water in een tsunami, en hebben wij enkel nog de waterdruppel gezien.

Maar ik dacht altijd dat het heelal oneindig groot was, maar als die rimpels zouden bestaan dan is het heelal toch niet oneindig groot :shock: ,

alle rimpels zouden dan toch ooit onplooit zijn ???

Hoe denken jullie hierover ?

groeten, baelus

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Geen donkere energie maar rimpels

Misschien komen er wel steeds rimpels bij? :wink:

Staat dat artikel ook nog ergens on line?
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Re: Geen donkere energie maar rimpels

Rare theorie, maar waar komen de rimpel vandaan?

En hoe kan je hun aanwezigheid detecteren?

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Geen donkere energie maar rimpels

baelus schreef:Hallo,

In de krant "de standaard" stond onlanks een artikel dat zei dat er geen donkere energie of donkere materie bestaat.

Donkere energie zorgde ervoor dat het heelal groter wordt, maar volgens dat artikel was er een wetenschapper wiens naam me ontglipt die zei dat het "rimpels" zijn die daarvoor zorgen. (.....)

groeten, baelus
Bedoel je soms DIT artikel dat 23 april 2005 in de Volkskrant stond?

Daar is nog wel wat onenigheid over...
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Reageer