Concave functie

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 394

Concave functie

Als f een stijgende concave functie is, en we weten dat a =< b+c

Hoe bewijst men dat f(a)=< f(b)+f© ?

echt geen idee

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Concave functie

Zo gaan we je niet kunnen helpen, wat is a, b, c? Voor wat staan dit. Zijn het abscissen van x waarvoor geldt a<b<c?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 394

Re: Concave functie

f is een fnctie met als dom f=im f =de positieve reeele getallen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Concave functie

en wat is die a,b,c dan?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 394

Re: Concave functie

3 positieve reele getallen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Concave functie

3 positieve reele getallen ?
Is dat een echte vraag of een antwoord?
Verborgen inhoud
Je vertoont wel vaker de neiging om vragen m.b.t. je onduidelijkheden in je posts (goed bedoelde vragen om je te kunnen helpen) op een manier te beantwoorden die de vraagsteller min of meer het gevoel zou kunnen geven dat jij de gestelde vraag maar overbodig of dom vindt. Dat is niet echt motiverend/aardig.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 308

Re: Concave functie

Het antwoord op de gestelde vraag ligt uiteraard in de betekenis van "concaaf". De vraagsteller had eigenlijk moeten zeggen wat concaaf is, en waarom hij desondanks geen bewijs weet.

Berichten: 394

Re: Concave functie

Is dat een echte vraag of een antwoord? Het antwoord op de gestelde vraag ligt uiteraard in de betekenis van "concaaf". De vraagsteller had eigenlijk moeten zeggen wat concaaf is, en waarom hij desondanks geen bewijs weet.


Als ik wist waarom ik geen bewijs had, dan had ik het wel gevonden denk ik :D .

Ik zit gewoon vast.

Berichten: 4.246

Re: Concave functie

Mischien lees ik niet goed, maar ik zie nog steeds geen antwoord op Veertjes vraag.
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 394

Re: Concave functie

Mischien lees ik niet goed, maar ik zie nog steeds geen antwoord op Veertjes vraag.


Dat was een antwoord, die vraagteken diende om een antwoord te krijgen als de vraagsteller iets anders bedoelde ofzo.

Reageer