Ketelvuurhaard vraag

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 18

Ketelvuurhaard vraag

Ik ben een boek aan het lezen over een ketelvuurhaard die gesimuleert wordt mbv simulink voor een Bachelor opdracht. Op een gegeven moment wordt er gesproken over het volgende:
In uitdrukking (10.2) is vba_n de hoeveelheid brandstof per m^2 bestraald oppervlak (BO) en per seconde bij MCR-condities [m^3 agas/m^2 BO.s].


In het matlab bestand waarin de variabelen worden gedefineerd staat:
vba_n=0.01965 %brandstofhoeveelheid bij MCR-condities [m^3 agas/m^2 BO.s]


De variabele vba_n wordt gebruikt in de volgende forumule:
Qs=qs/vba_n

Qs Afgegevenhoeveelheid stralingswarmte [J/m^3 agas]

qs Agegevenhoeveelheid stralingswarmte [W/m^2]


Hierover heb ik de volgende 2 vragen:
  1. Wat zijn MCR-condities? (heb gezocht met google maar kon er niks over vinden ook wordt er in het boek verder niet over gesproken.)
  2. Hoe zijn ze aan deze waarde gevonden en waar zou ik deze waarden voor andere brandstoffen kunnen vinden?

Berichten: 3

Re: Ketelvuurhaard vraag

De afkorting staat voor Maximum Continuous Rating conditions.

De Engelse definitie die daar bij hoort is de volgende:
"Maximum Continuous Rating" is defined as the maximum output (MW) that a generating station is capable of producing continuously under normal conditions over a year. Under ideal conditions, the actual output could be higher than the MCR.

Berichten: 18

Re: Ketelvuurhaard vraag

Bedankt voor je antwoord het is mij nu een stuk duidelijker wat de vba_n precies doet.

Voor aardgas is deze waarde dus: 0.01965 m3/m2 BO * s. Enig idee hoe ik deze waarde kan bereken voor bijvoorbeeld houtverbranding? Of waar ik een overzicht kan vinden van deze waardes?

Reageer