anabolen, hoe en wat..

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 7

anabolen, hoe en wat..

Vaak hoor je veel negatieve dingen over het gebruik van AAS (androgene anabole steroiden). Maar wat weten we er nu eigenlijk van af? Ik zou zeggen, iedereen die denkt er een mening over te hebben mag hem hier neergooien. Ben je tegen gebruik? Of misschien wel voor het legaal maken van AAS? gooi het eruit.. Lijk me een aardige discussie.
-luctor et emergo-

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: anabolen, hoe en wat..

Wat is je eigen mening?

Ik denk dat er doorgaans absoluut geen noodzaak is om dergelijke stoffen te gebruiken. Daarnaast geeft het gebruik de nodige risico's voor de gezondheid.

Dat laatste lijkt me voldoende aanleiding om ze niet te gebruiken, hoewel ik graag wil weten waarom de gebruikers deze stoffen als nuttig ervaren en de gezondheidsrisico's aanvaarden.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Re: anabolen, hoe en wat..

Mijn eigen mening? Ik ben vind dat het legaal gemaakt moet worden. Ik begrijp het verschil niet tussen iemand die graag grotere borsten wil en iemand die graag grotere armen wil.

In mijn ogen zijn het beide medische ingrepen met de nodige risico`s. Vaak komen de negatieve verhalen van mensen met slechte ervaringen. Zelf heb ik al vaak mensen gewaarschuwd om bijvoorbeeld op hun nakuur te letten. Je word dan voor gek uitgemaakt en uitgelachen, en na een week of 4 komen ze weer bij je omdat de gyno toch niet zo charmant staat. Juist zulke mensen geven het een slechte naam.

Zoals ik al al eerder zei: Ik zie geen verschil tussen een borstvergroting of neuscorrectie en het gebruik van AAS

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: anabolen, hoe en wat..

Ik heb wel eens een lijstje gezien met de mogelijke bijwerkingen, en daar werd je toch echt niet vrolijk van (oa impotentie en onvruchtbaarheid). Dus in ieder geval wel verbieden voor, laten we zeggen, onder de 21. Daarna moet je het wat mij betreft zelf weten. Het lijkt me niet schadelijker dan alcohol... (wat wil zeggen dat het nog steeds behoorlijk schadelijk is.)
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 37

Re: anabolen, hoe en wat..

Als je grotere armen wil kun je die ook krijgen zonder hormonen. Als je grotere borsten wil heb je niet veel opties, dat is een wezenlijk verschil. Je kunt een paar kilo aankomen, hoger vet% is meer bostomvang, maar dat heeft natuurlijk ook weer zijn nadelen :-D

Hard trainen, goed eten en veel slapen levert je heel veel extra spiermassa op, maar op een gegeven moment bereik je een plateau, en als je dan NOG meer wil dan ontkom je er niet aan.

Zelf zou ik er nooit aan beginnen al heb ik me laten vertellen dat het mogelijk is om gezond te kuren. Zoveel spiermassa is niet meer functioneel, was het dat wel dan hadden er veel meer mensen zo bijgelopen, van nature.

Berichten: 7

Re: anabolen, hoe en wat..

Inderdaad, dat ben ik absoluut met je eens. Als je je natuurlijke hoogtepunt bereikt is het makkelijker om naar de AAS te grijpen. Maar het is natuurlijk zo dat achter elke grens weer een nieuwe ligt. Nog groter worden en nog zwaarder. En ik vind ook dat onder de 21 geen AAS mag worden gebruikt, mede om het feit dat je nog niet bent uit gegroeid.
-luctor et emergo-

Berichten: 209

Re: anabolen, hoe en wat..

Hallo,

De omschrijving van doping is dat het prestatiebevorderend werkt en het de gezondheid schaad.

Vele onderzoeken die gedaan zijn wat betreft anabole steroiden zijn gedaan met een therapeutische dosis.

Vele andere nadelige bijwerkingen komen voornamelijk van persoonlijke ervaringen.

Mijn mening is dat er niet gezond gekuurd kan worden. Wel is het mogelijk om verstandig te kuren en de bijwerkingen te beperken.

Hier is wel de nodige kennis voor nodig.

Om te beginnen zijn er verschillende groepen anabole steroiden met elk hun eigen voor- en nadelen.

Het grote gevaar is dat veelal de kennis ontbreekt.

De instelling heerst van meer is beter.

Hierdoor gebruikt men in de praktijk vele malen de therapeutische dosis.

Zeker bij de gealkyleerde middelen is dat desastreus voor o.a. de lever.

De reden dat mensen toch gebruiken is vaak gemakzucht en de wens op een meer musculaire fysiek.

Voor een ieder is de motivatie om die betere fysiek te krijgen verschillend. De een heeft er meer voor over dan de andere.

De een haakt af omdat je er acne van kunt krijgen. Anderen nemen de stap met het besef dat ze agressief kunnen worden, kaal kunnen worden, acne kunnen krijgen en dat na de kuur een hevige terugslag mogelijk is.

De reden dat het is sportverband verboden is dat het een oneerlijke concurrentie strijd geeft.

Niet iedereen zet zijn gezondheid op het spel voor een podiumplaats.

Voor hen zou het dan onmogelijk worden om het podium te kunnen beklimmen.

Wat een ieder in de verschillende fitnesscentra doet is zijn/haar verantwoordelijkheid. Maar in wedstrijdverband is het een oneerlijke strijd.

Vriendelijke groeten Robjee

Berichten: 8

Re: anabolen, hoe en wat..

sorryvoor t omhoogschoppen hoor :wink: ikzelf ben een fervent sporter/fitnesser/bb-er ...clean overigens :wink:

op "ons" (althans daar zweef ik regelmatig rond) spotrforum wordt heel openlijk gediscussieerd en geadviseerd enz. over aas, miss dat dat wat antwoorden brengt op e.e.a.

http://forum.body-fitness.nl/forum/Anaboli...rumid_11/tt.htm

greetz marco

Re: anabolen, hoe en wat..

ik denk dat het een beetje te relativeren is,inderdaad zijn zware kuren zeer ongezond maar als je elke dag een bakje bier drinkt kan het ook nie gezond zijn,of dagelijks een pakje tabak,enz als je maar nie overdrijft zal alles redelijk normaal verlopen, ik heb zelf al een 3 tal kuurtjes achter de rug en heb nog nooit haaruitval,acne,testikelverkleining,enz ervaart

ik nam de eerste keer 6 weken 50mg deca+250MG sustanon +50mg boldenone en heb 5kg gewonnen zonder nadelen,daarna nam ik nog twee kuren van 200mg deca met 250mg sustanon en 100mg boldenone voor een periode van 6 weken en heb nog steeds geen neven werkingen gehad en heb in het totaal 15kg droge spiermassa gewonnen

ik weet wel niet of dat bij iedereen zo zal zijn natuurlijk

Berichten: 128

Re: anabolen, hoe en wat..

Wil je op een gezonde manier trainen en groter worden kijk dan even op http://www.bionic-europe.com.

Dit zijn allemaal produkten die niet schadelijk zijn en die tevens legaal zijn en dus niet onder doping vallen. Goed gebruik van deze produkten helpen je zeker om je doel te bereiken.

Berichten: 209

Re: anabolen, hoe en wat..

Hallo,
One of these products is a natural plant extract that increases lean body mass without the negative side effects of products like ephedrine. http://www.bionic-europe.com.  
- Welk supplement dat de vetvrije massa kan verhogen heeft bijwerkingen zoals ephidrine?

- Ephidrine mag niet meer toegepast worden in supplementen waardoor dit 'voordeel' naar mijn idee ook komt te vervallen.

Vriendelijke groeten Robjee.

Re: anabolen, hoe en wat..

Kom en laten wij eens gewoon eerlijk zijn..anabole zijn gewoon alledaagse kost in topsport, als je niks gebruikt hoef je niet eens mee te doen, en wat denk je nou van de wielrenners ?de prestaties die zij leveren zijn gewoon abnormaal maar er wordt telkens wel een manier gevonden zodat ze niets vinden in het bloed of een nieuwe doping die niet op het lijst voorkomt. Zelf heb ik 8 jr. lang intensief getraind en 1x per jaar een kuur gevolgd van 6 weken..maar dan wel onder kontrole van een bevriende arts.Het gevaar bestaat daarin dat je zo snel vooruit gaat dat jij het meer (hogere dosering ) en vaker wilt doen..en je wordt er flink aggressief van..voor mensen die hier niet mee om kunnen gaan is het gevaarlijk...dus anabole...nee :shock:
Vaak hoor je veel negatieve dingen over het gebruik van AAS (androgene anabole steroiden). Maar wat weten we er nu eigenlijk van af? Ik zou zeggen, iedereen die denkt er een mening over te hebben mag hem hier neergooien. Ben je tegen gebruik? Of misschien wel voor het legaal maken van AAS? gooi het eruit.. Lijk me een aardige discussie.

Re: anabolen, hoe en wat..

ik vind dat als je alles in maten gebruit niet schadelijk is als je sport doe je ook weer iets gezonds en daar in tegen gebruik je dan anabolen dat is weer ongezond woord gezegt maar wie mooi wil zijn moet pijn leiden toch en ja ik zou het zelf ook wel willen om er mooi uit te zien en ben allen nog niet bekend met de prijzen wie mij die ongeveer ken vertellen graag dus ik ben niet tegen anabolen want je mag in nederland ook blowen en in anderen landen mag dat ook en zijn anabolen niet iligaal maar wiet en anderen soft drug weer wel en hier woord je mooi van en van blowen weer niet en dat woord ook gedoogd dus waarom anabolen dan weer niet dan legt de markt open en dan woord er meer over gepraat en dan worden de voor en na delen ook meer in het open baar bekend dus kom maar op met die wet anabolen van mij mag het

Berichten: 104

Re: anabolen, hoe en wat..

Is het ook niet zo dat alles groter wordt van groeihormonen? (ik weet niet of groeihormonen onder de noemer anabolen vallen, maar ik weet wel dat dit ook een veel gebruikt product is)

Ook je ingewanden worden groter en je krijgt een dikke buik. Met als resultaat dus dat je precies een pens hebt...

Re: anabolen, hoe en wat..

groeihormoon is geen anebool groeihormonen en anabolen zijn 2 verschillende dingen er zijn wel anebolen waar lichaamsdelen die groeie van anebolen wie heeft er hier trouwes een kuurschema voor 12 ampul deca decanoate van 200 mg per ampul serieus graag

Reageer