Kan díe muziek wat zachter?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 66

Kan d

Bijna iedereen houdt wel van muziek. Of het nu is om op te dansen, om de stilte te breken, om zelf te maken of gewoon om naar te luisteren. Vaak hebben we een scala van favoriete nummers, die vaak voor elk van ons speciale herinderingen met zich mee brengen. Heerlijk toch dat muziek dat kan doen?

Maar we leven niet alleen op deze wereld. Gelukkig maar want anders moest je al je muziek alleen maken en kon niemand je zien dansen. Maar andere mensen hebben vaak een andere keuze en smaak van muziek. Een heel erg andere. Ik heb een keer een relatie verbroken omdat ik begreep dat iemand die oprecht Frans Bauer muziek draait niet de vrouw kon zijn van mijn leven. Ze maakte me remee wakker, en bleek doodserieus te genieten van de hoempapa van Frans. Goede gozer hoor, maar die nummers van hem kan ik, als muzikant gewoon niet aanhoren.

Ken je dat? Van die Milly Vanilly muziek? Of weet je nog iets ergers?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kan d

Of weet je nog iets ergers?
Eurosong gemist dit weekend? :D

Maar goed, dit past onder de noemer "ongenoegens even delen", en dat doen we graag in het café. Verplaatsinkje dus.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Kan d

Die lijst is schier oneindig lang, dus daar ga ik me niet aan wagen.

Namen als Jan Smit, Dries Roelvink, Gerard Joling, Ali B., Lange Frans etc. doemen op. En dat is dan alleen nog maar Nederlandstalige, voor de hand liggende 'muziek'.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 66

Re: Kan d

My bad, mijn vraag zou moeten zijn:

"Waarom kan jij de muziek, die iemand anders vol overgave ten gehore brengt aan het publiek wat wel degelijk geniet van de kunsten van de artiest, niet waardeeren?"

Andre Rieu is een zeker een groot entertainer, geef toe, maar zelf is de wals een stijl die te overheersend voor mij is en te vaak super vrolijk neergezet. Als dat opstaat, vraag ik subtiel:

" Zou je die POKKEHERRIE alsjeblieft zachter kunnen zetten, want..."

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Kan d

Trance etc. Ik ken de vele subtypen niet eens, ik kan er niet op dansen, en wordt er doodnerveus van. En hoofdpijn wil ook nog wel eens opdoemen als het lang duurt.

De nederlandstalige schlager kan ik er af en toe best 1 van hebben, maar na 3x hetzelfde bandje van andre wordt ik ook een beeetje... eeh, laten we zeggen kotsmisselijk en agressief.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 407

Re: Kan d

Mensen verschillen nu eenmaal van elkaar ( en wat een geluk dat we dat doen)

Hetzelfde met die hele "jump" hype. Ik vind dat soort muziek ronduit belachelijk.

anyway, hetgeen wat voor mij het meest belangrijke is in muziek, is dat ik mij er goed bij voel.

Mijn smaak naar muziek is ook zeer afhankelijk van in welke stemming ik zelf ben. ( maar dat zal misschien wel bij de meeste zo zijn.)

in ieder geval om te antwoorden op jou vraag.

Er zijn situaties waarbij elke muziek goed is en soms zelfs hoe fouter hoe beter, ( maar die situaties brengen dan meestal een lege bak bier mee of iets dergelijks.)

Misschien nog een vraag, waarom kan clouseau het sportpaleis 17 of 18 keer vullen ?( weet niet juist meer hoeveel
Verborgen inhoud
en heb geen goesting om het op te zoeken
:D )
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kan d

Misschien nog een vraag, waarom kan clouseau het sportpaleis 17 of 18 keer vullen ?
Omdat de middelmaat regeert. :D

Nederlandstalige muziek hoeft nochtans echt niet slecht te zijn. De laatste van Monza bijvoorbeeld, was een prachtplaat (en de vorige mochten er ook wezen).

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Kan d

Het is niet echt muzikaal om te zeggen: 'trance is niks', of een andere muziekstroming.

Bij elke muziekstroming heb je bagger en goede nummers. Ik kan van elke stroom muziek genieten, maar ik weet wel wanneer een nummer bagger is, en wanneer een nummer goed is.

bij sommige muziekstromen zit er wel veelste veel bagger tussen een paar goede muziekstromen.

Ik vraag me bij elke nieuw nummer dat ik hoor af of ik het mooi vind of bagger, soms moet ik het een paar keer horen voor dat ik mijn beslissing heb genomen. Mijn mp3 bibliotheek is dus kwa genre geen pijl op te trekken.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Kan d

House komt bij mij niet in house. Ik gebruik dezelfde woorden als Wendytje: ik kan er niet op dansen en wordt er doodnerveus van. En hoofdpijn wil ook nog wel eens opdoemen als het lang duurt.

Sommige hak - hardrock is ook meer geluid dan muziek.

Melodische hardrock vind ik overigens prachtig.

Sommige 'kamermuziek' vind ik niet te pruimen, hoewel ik wel van klassiek hou.

Gebruikersavatar
Berichten: 94

Re: Kan d

Persoonlijk heb ik het niet zo op Extreme Metal. Dit is metal die ontdaan is van alle melodie, kracht en alles wat mooi kan zijn.. Het enige dat overblijft is hoofdpijn.

Verder heb ik een hekel aan (vooral vrouwelijke) artiesten die te gevoelige nummers (proberen te) maken. Denk aan Noone van Alicia Keys, of bv dat nummer van Adele. Voorbeelden te over.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Kan d

Trance etc. Ik ken de vele subtypen niet eens, ik kan er niet op dansen, en wordt er doodnerveus van. En hoofdpijn wil ook nog wel eens opdoemen als het lang duurt.
House komt bij mij niet in house. Ik gebruik dezelfde woorden als Wendytje: ik kan er niet op dansen en wordt er doodnerveus van. En hoofdpijn wil ook nog wel eens opdoemen als het lang duurt.
Trance is niet echt house muziek. Ik vind trance (en afgeleiden van dat) veel erger dan house. Onder house music vallen uiteindelijk vele stijlen.
thermo1945 schreef:Sommige hak - hardrock is ook meer geluid dan muziek.

Melodische hardrock vind ik overigens prachtig.

Sommige 'kamermuziek' vind ik niet te pruimen, hoewel ik wel van klassiek hou.
Hardrock mag van tijd tot tijd wel eens, maar dan liefst live. Wat klassieke muziek betreft ben ik niet snel tevreden.
Hetzelfde met die hele "jump" hype. Ik vind dat soort muziek ronduit belachelijk.
Zelfde, daar is geen muziek aan. Diegene die jump muziek maken moet er niet eens kennis voor hebben van muziek (wel hun stijl uiteraard) maar van hun software.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 66

Re: Kan d

Hoe vertel ik mijn trotse broertje dat zijn trompetspel al weer een jaartje stil staat, als beginner? Hij kan prachtig spelen, weet alles te vinden, denk ie.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Kan d

Hoe lang speelt hij al? Als hij gevorderd is moet je hem in een orkest kunnen krijgen, dat is de beste methode om iemand spelende te houden.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Kan d

Alle nederlandse zangers en zangeressen, behalve Robert Long en de Harry Muskee Blues Band

En over de volumeknop gesproken, staat hier op windkracht 10, was in nl niet meer mogelijk
nothing will change without a rebel

Berichten: 2

Re: Kan d

Bij mij op stip R&B.

Ik weet niet hoe het in nederland zit, maar hier in Belgie is het verschrikkelijk. Mogelijks subjectief, maar ik heb de indruk dat men R&B overal opdringt aan de mensen. Maar je vroeg naar muziek ... Leve de jaren 80 :-)

mvg,

Kurt

Reageer