Informatica in februari van start ?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6

Informatica in februari van start ?

Door prive omstandigheden is het voor mij onmogelijk om in September informatica te studeren. Mijn plan was dus ook om in Februari aan de VU te gaan studeren alleen kwam ik tot mijn grote schrik er achter dat deze studie alleen in September van start gaat. Ik ben toen bij de UVA gaa informeren en daar bleek de studie informatica ook alleen in September van start te gaan. Het is zo onzettend zonde van mijn tijd om 7 maanden te wachten om deze studie te gaan doen. Zelf kom ik uit Amsterdam ook al zou ik helemaal naar Limburg moeten gaan verhuizen om daar mijn studie vanaf Februari te gaan dan dan zou ik het gewoon doen.

Ligt het aan mij of gaan op alle universiteiten de opleiding informatica alleen maar in September van start ? Iemand ? Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Informatica in februari van start ?

Je kan proberen het tweede semester in 1e zit en het eerste semester in 2de zit te doen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 407

Re: Informatica in februari van start ?

Persoonlijk ken ik geen enkele opleiding die niet in september start aan de Kul. of eender welke universiteit in België.

Het bovenstaande is ook wel mogelijk maar uiteraard kan je dan niet naar de lessen gaan van het eerste semester. En zal alles van het eerste semester zelfstudie zijn. Iets wat mij toch wel redelijk moeilijk lijkt.

Het beste wat je kan doen denk ik is de dienst Studieadvies contacteren van de universiteit waar je de opleiding zou willen volgen en je vraag stellen. Misschien hebben zij er een oplossing voor.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Berichten: 2.746

Re: Informatica in februari van start ?

zo'n richting ken ik ook niet (behalve dan deeltijds en avondonderwijs misschien)

met heel je eerste semester in tweede zit zou ik oppassen.

Je mist heel wat basiskennis. En ik denk dat bij informatica je eerste semester van het eerste jaar van groot belang is, misschien nog meer dan in andere richtingen.

tenzij je natuurlijk al een grote voorkennis hebt.

ik weet niet hoe die privesituatie in elkaar zit, maar kan je het eerste semester niet proberen om toch iets te leren? In zelfstudie dan.

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Informatica in februari van start ?

Ik vind het maar raar dat er geen universiteiten bestaan waar je in Februari van start kan gaan terwijl er wel een heleboel hogescholen hun opleidingen ook In Februari van start laten gaan.

Fijne avond.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Informatica in februari van start ?

Tja, universiteiten zijn geen hogescholen. Ik vind het helemaal niet zo raar: dan zouden alle vakken twee keer per jaar gegeven moeten worden.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer