Algoritme?!

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Algoritme?!

Hallo,

Ik ben bezig met af te studeren, hierbij laat ik een laser een bepaalde baan schijnen, het is van belang dat de laser de baan precies volgt. Ik ben een HBO student en heb een formule hiervoor opgesteld, maar deze klopt niet. Ik denk dus dat er een algoritme opgesteld moet worden dat mijn kennis te boven gaat. Een probleem is dat het richtpunt van de laser niet loodrecht op de baan staat. De laser staat naast de baan en projecteerd dus met een hoek op de baan, vanaf boven gezien en vanf de zijkant gezien.

Weet iemand waar ik de kennis over een dergelijke algoritme kan krijgen, boek? Internet? iets of iemand anders?

Alvast bedankt!

Berichten: 2.746

Re: Algoritme?!

je zal je probleem wat beter moeten situeren als je hierop een antwoord wil.

een tekening van wat je juist bedoelt, en wat achtergrondinformatie zouden al veel doen.

Berichten: 3

Re: Algoritme?!

Ik hoop dat het zo iets duidelijker wordt
situatie.jpg
situatie.jpg (30.69 KiB) 165 keer bekeken

Berichten: 2.746

Re: Algoritme?!

en hoe wil je dat die laser de baan volgt?

is het de straal zelf doe moet afgebogen of weerkaatst worden.

of is het het apparaat met de lase in, die mechanisch kan bewegen (volgens een pad die jij wil opstellen?)?

Berichten: 3

Re: Algoritme?!

De laser wordt aangestuurd door twee waardes via een dll te versturen. Deze waardes staan voor een x en y hoek. De laser kan dus van links naar rechts en van boven naar beneden bewegen, deze bewegingen moeten dan weer zo gemanipuleerd worden dat de laserstip een halve cirkel en een recht stuk kan projecteren.

Reageer