Hp 40gs

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Hp 40gs

Deze website geeft momenteel meer dan 50% korting op de HP 40GS grafische rekenmachine.

Heeft iemand ervaring met dat ding? De uitleg staat ook op de site. Het lijkt mij beter dan de Ti-83+.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Hp 40gs

Even een vraagje: waarom zou je een grafische rekenmachine aanschaffen als je Matlab/Mathematica/Maple... hebt?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hp 40gs

Ik heb geen ervaring met toestellen van HP, maar bijvoorbeeld "Symbolische integratie" doet mijn TI-84 niet...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Hp 40gs

@Phys: ik zoek een waardige vervanger voor mijn gewoon rekenmachine en had dan graag wat extra functionaliteit gehad. Tevens hebben wij op examens vergelijkingen die numeriek opgelost moeten worden en dan is een rekenmachine die dat kan wel handig.

@TD: Blijkbaar heeft dat toestel dus een ingebouwd CAS. Ik benieuwd wat dit just kan. Het lijkt mij plausibel dat de computer op dat gebied performanter is.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hp 40gs

@TD: Blijkbaar heeft dat toestel dus een ingebouwd CAS. Ik benieuwd wat dit just kan. Het lijkt mij plausibel dat de computer op dat gebied performanter is.