Hp 40gs

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Hp 40gs

Deze website geeft momenteel meer dan 50% korting op de HP 40GS grafische rekenmachine.

Heeft iemand ervaring met dat ding? De uitleg staat ook op de site. Het lijkt mij beter dan de Ti-83+.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Hp 40gs

Even een vraagje: waarom zou je een grafische rekenmachine aanschaffen als je Matlab/Mathematica/Maple... hebt?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hp 40gs

Ik heb geen ervaring met toestellen van HP, maar bijvoorbeeld "Symbolische integratie" doet mijn TI-84 niet...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Hp 40gs

@Phys: ik zoek een waardige vervanger voor mijn gewoon rekenmachine en had dan graag wat extra functionaliteit gehad. Tevens hebben wij op examens vergelijkingen die numeriek opgelost moeten worden en dan is een rekenmachine die dat kan wel handig.

@TD: Blijkbaar heeft dat toestel dus een ingebouwd CAS. Ik benieuwd wat dit just kan. Het lijkt mij plausibel dat de computer op dat gebied performanter is.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hp 40gs

@TD: Blijkbaar heeft dat toestel dus een ingebouwd CAS. Ik benieuwd wat dit just kan. Het lijkt mij plausibel dat de computer op dat gebied performanter is.
Daar ben ik vrij zeker van. De TI-toestellen gebruikten bijvoorbeeld een "light" versie van Derive, tegenwoordig is het de opvolger daarvan. Maar je moet niet dezelfde kracht en mogelijkheden verwachten als een pakket zoals Mathematica natuurlijk.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Hp 40gs

Ik ga nog eens wat rondkijken. Casio heeft ook wel wat modellen in aanbieding, maar ik vind deze in gebruik wat minder handig.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 4.246

Re: Hp 40gs

Ik denk dat je het beste af bent met Ti89 deze kan symbolische rekenen en (simpele) dubbele integralen uitrekenen.
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hp 40gs

Maar die is wel een stuk duurder dan deze aanbieding...

Als je niet naar de prijs kijkt, ben je doorgaans "het beste af" met het duurdere model natuurlijk :D
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.246

Re: Hp 40gs

TD schreef:Maar die is wel een stuk duurder dan deze aanbieding...

Als je niet naar de prijs kijkt, ben je doorgaans "het beste af" met het duurdere model natuurlijk :D
Als je nog een tijdje doorstudeert dan is het de investering waard :P
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hp 40gs

Dat ligt er maar aan natuurlijk, je moet het ook gebruiken. Ik heb een Ti-84+ en dat was de investering niet waard.

Niet omdat het een slecht toestel is ofzo, gewoon omdat ik het (bijna) niet gebruik (en vroeger amper gebruikt heb)...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Hp 40gs

Inderdaad, ik heb mijn grafische rekenmachine van de middelbare school *nooit* meer aangeraakt sinds ik studeer. Ik verwacht ook niet dat ik hem nog ooit ga gebruiken de komende jaren (ik zou niet weten waarvoor).
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Hp 40gs

Dus is de aankoop niet zo'n goed plan? Ik verwacht deze ook niet vaak nodig te hebben; maar 75 € vond ik wel betaalbaar.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Hp 40gs

Dat is een keuze die je zelf zal moeten maken maar of de aankoop zinvol is, hangt af van je (toekomstige) gebruiksgewoonte. Als je het toestel amper gaat gebruiken (zoals Phys en ik), heeft het natuurlijk niet veel zin; maar als je er zoals dirkwb van gebruik gaat maken... Ik grijp zelden tot nooit naar een rekentoestel, meestal heb ik toegang tot m'n pc en dan gebruik ik liever een wiskundig programma.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Hp 40gs

Ik heb niet altijd toegang tot computers helaas.

Symbolisch rekenen is leuk, maar is eigenlijk niet nodig. Daarvoor bestaat er software.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 4.246

Re: Hp 40gs

@jhnbk: als je het natuurlijk maar enkele keren nodig hebt dan kan je het beste eentje lenen. Maar ik had de ti83+ redelijk vaak nodig, vooral bij lineaire algebra, mechanica en thermodynamica/stromingsleer was het wel handig.
Quitters never win and winners never quit.

Reageer