Wiskunde: het basisboekje deel 1

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 4

Wiskunde: het basisboekje deel 1

Hallo,

Ik dacht: laat ik eens helpen. Laat ik maar meteen naar de clue toe gaan. We gaan als eerst een som behandelen.

Een "letter" formule, lijkt heel moeilijk, maar is heel makkelijk.

Een voorbeeld:

Code: Selecteer alles

Y=X+1
Sommige mensen denken dan: owhneeee, dit is wel über lastig. Nou, dat is het dus niet.

Het antwoord op deze vraag is variabel, omdat X geen waarde heeft. Dus, Y=variabel, variabel wil zeggen dat je alles mag invullen wat je wilt, het kan niet fout worden gerekent. Nou zijn er toch altijd slimme mensen die denken, oooh, dat word een simpel wiskunde proefwerk (zoals ik dat deed), het antwoord op alle vragen is variabel, nou, ik denk wel dat jullie wiskunde leraar/lerares het toch wel iets moeilijker heeft gemaakt door X een waarde te geven.

Voorbeeld vraag 1:

Code: Selecteer alles

Y=X+1
En ik zal je vertelen dat .

Wow, dan word het wel lastig he??

Antwoord:

Ik los het nu op, we gebriken de UIB betoden (uitschrijven, invullen, berekenen) om fouten te voorkomen.

U:

Code: Selecteer alles

Y=X+1
I:

Code: Selecteer alles

Y=2+1 (X is 2, dus word X vervangen door 2)
B:

Code: Selecteer alles

Y=3 (2+1 is nou eenmaal 3)
Volgende keer gaan we het hebben over die übermoeilijke kwadraten. (het woord klinkt moeilijk, en de schrijfweize is moeilijk, maar de uitleg is simpel).

Berichten: 4.246

Re: Wiskunde: het basisboekje deel 1

Ik heb serieus geen idee wat je hier aan het doen bent en welk doel dit dient. Als je een minicursus wil schrijven dan kan je het beste het Moderatorteam raadplegen.
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 4

Re: Wiskunde: het basisboekje deel 1

hoezo, ik vnod het best simpel.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wiskunde: het basisboekje deel 1

Ik denk dat dirkwb dit ook zeer simpel vindt, maar misschien zijn er anderen die hier iets aan hebben.

Wat dirkwb zich misschien afvraagt (en ik ook een beetje), waar wil je precies heen met je basisboekje?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Wiskunde: het basisboekje deel 1

Beste Kuifjesjors, je bedoelingen zijn goed. Toch is dit niet helemaal zoals we werken. Onze mini en microcursussen worden door een groep mensen geschreven die zich daarvoor hebben aangemeld.

Lees: Cursussen onderweg: status en actie - denk/werk mee! waarin staat uitgelegd
  • wat je kunt doen als je zelf een idee hebt voor een micro of minicursus,
  • waar cursussen aan moeten voldoen
  • welke vragen je jezelf vantevoren moet stellen voordat je je definitief als auteur aanmeldt.


Er zal dan gekeken worden of je idee kans van slagen heeft en als dat zo is kun je pas met schrijven beginnen (wat achter de schermen plaatsvindt ten behoeve van inhoudelijk overleg, layout, eindredactie etc.)

Dus: als je denkt dat je aan de basisvoorwaarden kunt voldoen maak dan een goed plan en laat het ons weten. Deze topic heb ik om bovenstaande redenen gesloten.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gesloten