Ideale temperatuur om te studeren

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 101

Ideale temperatuur om te studeren

Wat is de meest ideale temperatuur in een kamer om te studeren?
"Wanneer zal ik ophouden mij dingen af te vragen?" - Galileo Galileï

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Ideale temperatuur om te studeren

dat zal voor iedereen anders zijn. maar ik denk toch iets tussen de 20 en 25.

Word dit nog een duurzaamheid gerelateerde vraag? Of wil je mensen hun meningen gewoon graag horen?

Gebruikersavatar
Berichten: 190

Re: Ideale temperatuur om te studeren

20 tot 25? Doe mij maar wat minder, zeker bij 25 zou ik te suf worden.

In de winter neem ik hier genoegen met 16 graden.

Enige frisheid houd je goed wakker vindt ik. En bij die termperatuur

kom ik net toe met mijn waakvlam zonder bijstoken.

nu in de zomer is het hier een 19-20 graden, ook genoeg voor mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Ideale temperatuur om te studeren

Inderdaad, 25 is veel te warm. Om helder na te denken moet het een beetje fris zijn.

Ideaal is denk ik rond de 17,18 graden (voor mij althans).

[offtopic]"meest ideaal" bestaat niet. Ideaal komt niet in gradaties; het is zoiets als "de beste". De meest beste temperatuur is natuurlijk onzinnig.[/offtopic]
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 87

Re: Ideale temperatuur om te studeren

Een leraar heeft ooit eens gezegd dat je het best kunt leren bij -4 graden. Omdat bij die temperatuur je hersenen het actiefst zouden zijn. Dit is voor mij toch iets te koud :D

Berichten: 597

Re: Ideale temperatuur om te studeren

Een leraar heeft ooit eens gezegd dat je het best kunt leren bij -4 graden. Omdat bij die temperatuur je hersenen het actiefst zouden zijn. Dit is voor mij toch iets te koud :D

Een leraar heeft ooit eens gezegd dat je het best kunt leren bij -4 graden. Omdat bij die temperatuur je hersenen het actiefst zouden zijn. Dit is voor mij toch iets te koud


bij die temperatuur zullen uw hersenen inderdaad actief bezig zijn met het zoeken van een warmere plaats of een oplossing om de koude te bestrijden :P
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Ideale temperatuur om te studeren

Hangt natuurlijk sterk af van persoon tot persoon.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 402

Re: Ideale temperatuur om te studeren

Zwam schreef:In de winter neem ik hier genoegen met 16 graden.

Enige frisheid houd je goed wakker vindt ik.


Met die laatste zin: enige frisheid houd je goed wakker ben ik het wel eens, maar 16 graden is echt heel koud :D . Ik ben meer van rond de 19-20 graden. Het moet inderdaad ook niet te warm zijn, maar te koud is ook niks, dan ben je alleen maar bezig met je vingers warm houden :P .
Destiny is but a word created by man to accept reality

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Ideale temperatuur om te studeren

Hallo,

Ik denk dat de beste studietemperatuur per persoon verschilt en dat het een proces van gewenning is.

Tevens je motivatie/concentratie voor het studeren hebben er mee te maken. Dat klinkt natuurlijk logisch en dat is het ook.

Ik denk dat je tijdens het studeren jezelf moet toe kunnen zetten tot concentratie, waardoor je al het andere vergeet. Geen aantellerij maar studeren!!

Waarschijnlijk zullen velen nu zeggen 'ja HALLO, je draait t om'! maarja zo zie ik het nou eenmaal

Tevens is lichamelijke conditie bepalend, tijdstip van leren en waarvoor je studeerd (dus met wat voor een opleiding het te maken heeft).

Duss: ik denk dat de ideale studietemperatuur niet bestaat en neem dan ook over dit onderwerp alle geschreven artikelen in twijfel.

Misschien is het wel onzin wat ik denk. maarja graag reacties!! :D

Latuuur

Reageer