Latex-symbolen die niet weergegeven worden

Reageer
Berichten: 8.614

Latex-symbolen die niet weergegeven worden

Er zijn bepaalde wiskundige symbolen die ik, alhoewel ik haast zeker weet dat ik de juiste code gebruik, niet in LaTeX kan omzetten. Enkele voorbeelden zijn de symbolen voor de verzamelingen van de natuurlijke, gehele, rationale, reële,... getallen en het symbool voor "bestaat niet" (zie ook http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=86665).
  • Hoe komt dit? (m.a.w. "Ligt het aan mij of aan het forum?")
  • Hoe is dit op te lossen?(m.a.w. "Moet er bijvoorbeeld een nieuwe LaTeX-functionaliteit geïnstalleerd worden?")
  • Loont het de moeite om dit op te lossen?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex-symbolen die niet weergegeven worden

Er zijn veel (aanvullende) pakketten voor LaTeX (en varianten) die een uitgebreider aanbod aan symbolen bieden. Op de server zal er waarschijnlijk niet veel meer dan de standaard geïnstalleerd zijn.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.246

Re: Latex-symbolen die niet weergegeven worden

Enkele voorbeelden zijn de symbolen voor de verzamelingen van de natuurlijke, gehele, rationale, reële,... \
\( \rr \qq \nn \cc \)

Alleen de Z werk niet :D


Verzameling polynomen:
\( \pp \)
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 8.614

Re: Latex-symbolen die niet weergegeven worden

dirkwb schreef:
\( \rr \qq \nn \cc \)

Alleen de Z werk niet :D


Verzameling polynomen:
\( \pp \)
Bedankt! En aangezien TD in de door mij aangehaalde topic ook het symbool voor bestaat niet heeft weten te fabriceren zal het waarschijnlijk gewoon aan mij gelegen hebben.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Latex-symbolen die niet weergegeven worden

dirkwb schreef:
\( \rr \qq \nn \cc \)

Alleen de Z werk niet :P


Verzameling polynomen:
\( \pp \)
Dat van die Z is wel vervelend. Normaal zijn deze letters via mathbb beschikbaar, maar dat pakket is hier niet geïnstalleerd. Ze zijn daarom apart toegevoegd via \rr, \qq enz. en ik vermoed dat \zz gewoon vergeten is :D Ik zal het eens aan Rogier vragen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Latex-symbolen die niet weergegeven worden

Update: de \zz is nu gefixt.
\(\zz\)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer