Fronten

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 136

Fronten

Hallo, ik heb een vraag over de fronten bij een weerbericht.

Van mijn leraar aardrijkskunde kreeg ik namelijk te horen dat je voor een warmtefront een lichte stijging van de temperatuur hebt en miezerig weer, achter het WF een constante, zachte temperatuur en droog weer en achter het koudefront de temperatuur fel zakt, je hagel en hevige buien krijgt en felle rukwinden.

Regen zou vooral vallen tussen een WF en een KF

Nu heb ik van een andere bron (wikipedia) de volgende info :

Voor een WF : windsterkte neemt toe, de wind draait tegenwijzerisn, de bewolking neemt toe

Na een WF : lichte regen tot motregen en nevel en mist

Tijdens een KF : bewolking, intensieve, buiige neerslag en de wind draait wijzersin

Na het front : wind uit het westen en noorden en opklaringen.

Nu vroeg ik me af wat nu eigelijk correct is ? Aangezien mijn leerkracht zegt, tussen een WF en een KF : droog en wikipedia zegt miezerig.

Gebruikersavatar
Berichten: 415

Re: Fronten

ACMilan schreef:Hallo, ik heb een vraag over de fronten bij een weerbericht.

Van mijn leraar aardrijkskunde kreeg ik namelijk te horen dat je voor een warmtefront een lichte stijging van de temperatuur hebt en miezerig weer, achter het WF een constante, zachte temperatuur en droog weer en achter het koudefront de temperatuur fel zakt, je hagel en hevige buien krijgt en felle rukwinden.

Regen zou vooral vallen tussen een WF en een KF

Nu heb ik van een andere bron (wikipedia) de volgende info :

Voor een WF : windsterkte neemt toe, de wind draait tegenwijzerisn, de bewolking neemt toe

Na een WF : lichte regen tot motregen en nevel en mist

Tijdens een KF : bewolking, intensieve, buiige neerslag en de wind draait wijzersin

Na het front : wind uit het westen en noorden en opklaringen.

Nu vroeg ik me af wat nu eigelijk correct is ? Aangezien mijn leerkracht zegt, tussen een WF en een KF : droog en wikipedia zegt miezerig.
helpt deze link?

http://www.meteo-julianadorp.nl/Documenten/Fronten.htm
Don't just talk, show your work.

Reageer