Webhosting- vergelijking

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1.425

Webhosting- vergelijking

Ik overweeg een domein te verplaatsen. Dit staat nu op concepts.nl . Een formulier wordt niet meer verzonden (oude php versie?) terwijl deze wel wordt gemaakt en de klant merkt dit niet. Van concepts.nl krijg ik geen behoorlijk antwoord. Tijd om te verkassen dus.

Op het goedkope budgetwebhosting, waar ik een andere - minder belangrijke site heb, doet dit formulier het wel. Ik vrees vanwege de lage prijs andere nadelen.

Ik vond een vergelijkingssite maar het zegt mij niets. Hier de links naar de info over de betreffende hosts

http://uptime.netcraft.com/up/graph?mode_u...hosting.nl/php/

http://uptime.netcraft.com/up/graph?mode_u...concepts-ict.nl

Zegt dit iets over de kwaliteit?
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Berichten: 12.262

Re: Webhosting- vergelijking

Uptime zegt niet zoveel, in zo'n overzicht eigenlijk alleen maar hoe veel of weinig zon server gereboot wordt. Uptime in de zin van een percentage, bijv 99.9%, zegt al iets meer, maar het is ook maar net waneer je die 0.1% downtime dan hebt (snachts, kantooruren?).

Wellicht is het nuttiger iets met reviews van klanten te bekijken, zodat je ook wat weet over service en dergelijke? Bijv www.ispgids.com geeft een aardig overzicht voor nederland.
Victory through technology

Berichten: 1.425

Re: Webhosting- vergelijking

Laat ik nou vanmorgen, voordat ik je bericht las, toevallig de bovenste uit deze lijst gekozen hebben.

http://www.ispgids.com/overzicht/webhosting

Volgens de site van antagonist dient het email contactadres correct te zijn dat bij SIDN geregistreerd staat om de verhuizing soepel te laten verlopen. dat is niet het geval en Concepts weigert vooralsnog dit te laten veranderen. Hopelijk verloopt het soepel zonder downtime of nadelige google ranking effecten.

Hosting lijkt me trouwens niet bepaald een lucratieve bussiness met de lage prijzen tegenwoordig
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Berichten: 12.262

Re: Webhosting- vergelijking

Naja, wat heet correct zijn qua email... het moet in ieder geval werken en je moet er mail op kunnen lezen :D

Zelf houdt ik mn domeinen het liefst apart van hosting, bijv bij transip. Mocht er onverhoop ooit iets misgaan bij hostingzaken dan kun je ieder geval op rap tempo je zaakjes verhuizen zonder afhankelijk te zijn.

Overigens vind ik de prijzen hier en daar ook verbazend laag, maar dat zal vast gevolg zijn van grote volumes en technisch zeer goed geregelde zaken (anders komen ze er niet zo goed uit qua klantreacties).
Victory through technology

Berichten: 1.425

Re: Webhosting- vergelijking

Dat van de email was gedeeltelijk mijn fout en snel daarna hersteld. ik wist niet dat concepts ook allang een "control panel" had waar je kunt inloggen en emailadressen etc kunt wijzigen. Had dit ongetwijfeld geweten als ik al m'n mail en post doornam. Ook heb ik lange tijd iemand ingehuurd voor informaticazaken maar tracht het nu zelf te doen. :D



De computers van de goedkope hosters zitten waarschijnlijk in het buitenland. Mogelijk huren ze pas webruimte als ze deze al doorverkocht hebben.

Ik neem aan dat de plaats waar de servers staan geen gevolgen heeft voor googleranking anders heb ik een fout gemaakt want de servers van Antagonist staan in de VS
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Berichten: 12.262

Re: Webhosting- vergelijking

Nah, in de regel maakt dat helemaal niets uit voor rankings, geen zorgen. Zolang je maar op een .nl domein draait en/of je taal als nederlands meegeeft via meta-tags oid wordt je gewoon net zo goed gevonden door google.nl - als het je daarom te doen is in ieder geval.
Victory through technology

Berichten: 202

Re: Webhosting- vergelijking

Benm schreef:Naja, wat heet correct zijn qua email... het moet in ieder geval werken en je moet er mail op kunnen lezen :D

Zelf houdt ik mn domeinen het liefst apart van hosting, bijv bij transip. Mocht er onverhoop ooit iets misgaan bij hostingzaken dan kun je ieder geval op rap tempo je zaakjes verhuizen zonder afhankelijk te zijn.

Overigens vind ik de prijzen hier en daar ook verbazend laag, maar dat zal vast gevolg zijn van grote volumes en technisch zeer goed geregelde zaken (anders komen ze er niet zo goed uit qua klantreacties).
Waar zie je staan dat de servers van antagonist in america staan? De baas van dit bedrijf is een 3e jaars student die dezelfde opleiding als mij doet op de UT, volgens mij, zei hij tegen mij, dat hij de servers gewoon in een datacenter in enschede heeft staan.

Berichten: 1.425

Re: Webhosting- vergelijking

Dat meende ik opgepikt te hebben toen ik oa op webhosting.nl een host aan het selecteren was . Maar het zal gedateerde info zijn geweest of ik verwar wat ik las over een andere host met Antagonist. Voor zover ik me herinner werd deze mededeling in verband gebracht met de huidige tijd die je op een website kunt vermelden of het tijdstip van berichtenplaatsing. Daar moet je dan rekening mee houden.

Het valt me net op dat als je ingelogd bent de juiste tijd vermeld wordt maar uitgelogd een uur eerder. Betekend dit dat de server in Engeland, Ierland of Portugal staat?
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Reageer