[elektronica]stroomspiegel

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 846

[elektronica]stroomspiegel

Hey,

kan er mij iemand uitleggen waar een stroomspiegel tot dient? Je hebt dus 2 ingangen en 1 uitgang, ik weet dat je een stroomspiegel kunt gaan gebruiken als stroombron.. maar wat doet het dan precies??

thx,

Rayk
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Berichten: 582

Re: [elektronica]stroomspiegel

Stroomspiegels worden gebruikt om een stroom te sturen door een last zonder het circuit te belasten.

Wat bedoel je verder met 2 ingangen en 1 uitgang? Kan me er niets bij voorstellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [elektronica]stroomspiegel

RaYK schreef:Hey,

kan er mij iemand uitleggen waar een stroomspiegel tot dient? Je hebt dus 2 ingangen en 1 uitgang, ik weet dat je een stroomspiegel kunt gaan gebruiken als stroombron.. maar wat doet het dan precies??

thx,

Rayk
Een stroomspiegel kopieert een stroom die in de ene tak vloeit, naar de andere tak. Dit kan eenvoudig met transistoren, waarbij je die ook nog zodanig kan kiezen zodat de gekopieerde stroom een zeker veelvoud is van de oorspronkelijke stroom. De stroomspiegel is bijvoorbeeld een belangrijk onderdeel van de OTA.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer