Met linux het internet op.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2.589

Met linux het internet op.

Graag had ik een computer waar linux op geïnstalleerd is verbonden met het internet (mbv zijn ethernet kaart) en dit via een xp computer die op zijn beurt via een draadloze verbinding met een router verbonden is.

Hoe begin ik hier aan? Groeten.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Met linux het internet op.

Hoeveel kennis van linux (of andere unix) heb je?

Hoeveel tijd wil je er aan besteden?

Ik zou beginnen met ubuntu te installeren.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 2.589

Re: Met linux het internet op.

ik ben een beginner, heb in de bibliotheek een boek gehaald linux in 24h en de daar bij horende caldera open linux 2.2 geïnstalleerd.

Ik weet dat dit een heel oude versie is maar omdat nieuwere versies op die computer niet werken houd ik het bij deze.

Nu op één of ander manier het internet configureren om dan via de prompt iets over een site te lezen is meer bedoeld om te weten te komen hoe je linux instelt en hoe het werkt eerder dan nadien het internet op die pc echt te gaan gebruiken.

Groeten.

Berichten: 193

Re: Met linux het internet op.

En met WUBI?

http://wubi-installer.org/

Mvg,

P.Siemons

Berichten: 2.589

Re: Met linux het internet op.

op die site lees ik:

Code: Selecteer alles

You keep Windows as it is, Wubi only adds an extra option to boot into Ubuntu. Wubi does not require you to modify the partitions of your PC, or to use a different bootloader, and does not install special drivers. It works just like any other application. Wubi is spyware and malware free, and being open source, anyone can verify that.