Vraagje ivm stofzuiger.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 379

Vraagje ivm stofzuiger.

Zou iemand me kunnen uitleggen waar een stofzuiger eigenlijk zijn zuigkracht vandaan haalt ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Vraagje ivm stofzuiger.

http//en.wikipedia.org/wiki/SHC
A micro black hole, also called a quantum mechanical black hole and inevitably a mini black hole, is simply a tiny black hole for which quantum mechanical effects play an important role. In theory, a black hole can have any size or mass. Under some speculative theories, primordial black holes were created during the big bang at the earliest stages of the evolution of our universe. In 1974 Stephen Hawking theorized that due to quantum effects, such primordial black holes could "evaporate" by a theoretical process now referred to as Hawking Radiation in which particles of matter would be emitted. In the early 20th century the research lab of a US company mastered the technique of creating miniature black holes in SHC's (Small Hadron Colliders) and started to market the machines under the brand name Small House Cleaners, later on simply called by their generic name 'hoover'
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Vraagje ivm stofzuiger.

Een stofzuiger op de maan zal zelfs een watje NIET op kunnen zuigen.

In de stofzuiger zit een ventilator die luchtmoleculen een duwje geeft in richting A waardoor er in de stofzak minder luchtmoleculen zitten.

Omdat de luchtmoleculen in de buis voor de stofzak in grote aantallen aanwezig zijn zullen deze richting stofzak migreren (gaan) om het aantal in de stofzak weer aan te vullen tot een evenwicht.

De luchtmoleculen in de buis doen hetzelfde en dat gaat zo door dat de aanzuigmond of borstel.

De luchtmoleculen rond stof zal dan richting de aanzuigmond gaan en het stof meenemen richting stofzak.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Vraagje ivm stofzuiger.

hier staat een duidelijke uitleg.

@Jan: in de war met het onderwerp van dit topic?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 112

Re: Vraagje ivm stofzuiger.

met even te kijken naar de figuur van Phys dus naar de werking van die stofzuiger wekt dit een vraagje bij me op

zit die fan zoals aangeduid op de figuur niet achter de stofzak?

want als je nu bvb een euro opzuigt toevallig gaat je fan toch kapot gaan of heb ik het mis ?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Vraagje ivm stofzuiger.

Bij een normale stofzuiger zit de fan inderdaad achter de stofzak. Het afgebeelde model is een steelstofzuiger. Mogelijk werkt die anders, maar ik vind het ook een vreemde constructie. Afgezien van een munt die je opzuigt, je wilt ook al dat stof niet door de ventilator hebben, want dan zit hij in de kortste keren verstopt.

Gebruikersavatar
Berichten: 112

Re: Vraagje ivm stofzuiger.

Oké thx net als ik dacht dus ee

Reageer