Hho

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 92

Hho

Er zijn veel filmpjes te vinden op youtube waar ze HHO maken, dit kan nogal besparen op het verbruik van de auto.

Er schijnen zelfs auto's te zijn die hierop rijden.

HHO is nieuw en revolutionair blijkt het, maar wat is HHO nou eigenlijk? is het een molecuul?

Op wikipedia las ik dat het gewoon een waterstof zuurstof verhouding is 2:1.

Als dit zo is dan is er eigenlijk helemaal niets revolutionairs en nieuws aan. Het is gewoon waterstof en zuurstof toch?

Als HHO 1 molecuul is waarom is het dan een gas bij kamertemperatuur?

kort samengevat: wat is HHO en wat is er zo speciaal aan?

Ik kan ook geen goede tutorial of gids vinden voor het maken van een HHO cel, dus als iemand er 1 weet meld het even alstublieft.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.562

Re: Hho

HHO als molecuul bestaat niet. Dat is een verzinsel van iemand om andere mensen geld uit de zak te kloppen. Wat wel bestaat is waterstofgas (H2) en zuurstof (O2) gemengd in een bepaalde verhouding, wat bij ontsteking een zeer heftig brandend gas oplevert.

Dat zal je echter eerst moeten maken, en dat kost energie. Je krijgt op die manier nooit meer energie terug dan je erin stopt.

Iedereen die dat wel claimt en het op die manier probeert te verkopen is een oplichter.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Hho

HHO is gewoon water en auto's die op water rijden bestaan alleen in het rijk der fabelen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 92

Re: Hho

Dus de japanners die een auto hebben ontwikkeld die alleen op water loopt houden ons gewoon voor het lapje?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.562

Re: Hho

Jazeker. Die auto rijdt echt niet alleen op water.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 12.262

Re: Hho

HHO is gewoon water en auto's die op water rijden bestaan alleen in het rijk der fabelen.


De schrijfwijze HHO impliceert H-H-O ipv H-O-H, maar dat is een verbinding die niet bestaat... fabels inderdaad :D
Victory through technology

Berichten: 65

Re: Hho

Beste maveryth

Auto's kunnen niet op water rijden.

Ze zakken erdoor heen. Tot ze op de bodem staan. :D

Berichten: 597

Re: Hho

Pjot schreef:Beste maveryth

Auto's kunnen niet op water rijden.

Ze zakken erdoor heen. Tot ze op de bodem staan. :D
off topic:

ik heb ooit eens een filmpje gezien van een motorrijder die op het water reed

-> kwam tegen hoge snelheid aangereden en reed zo een meer in, op het water, maakte een bocht en kwam terug aan land

of dit ook met een auto lukt weet ik niet, maar denk van wel (als de snelheid maar hoog genoeg is)
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Hho

Pjot schreef:Beste maveryth

Auto's kunnen niet op water rijden.

Ze zakken erdoor heen. Tot ze op de bodem staan. :D
Fabrice Macours schreef:off topic:

ik heb ooit eens een filmpje gezien van een motorrijder die op het water reed

-> kwam tegen hoge snelheid aangereden en reed zo een meer in, op het water, maakte een bocht en kwam terug aan land

of dit ook met een auto lukt weet ik niet, maar denk van wel (als de snelheid maar hoog genoeg is)
Ja, dat lukt ook met een auto: http://www.youtube.com/watch?v=wGSfJbXAIRs
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 65

Re: Hho

Ok, ik zal het maar verklappen want vroeg of laat komen jullie er toch achter: auto's kunnen misschien niet op water rijden maar wel op ijs. Dat is ook een soort water.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Hho

Ok, ik zal het maar verklappen want vroeg of laat komen jullie er toch achter: auto's kunnen misschien niet op water rijden maar wel op ijs. Dat is ook een soort water.


Stirling motor?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 65

Re: Hho

Stirling motor?

nee, een gewone auto op natuurijs

Berichten: 416

Re: Hho

Ik heb ook een vraag over HHO-gas (H2 en O2). En dat is dat dat gas wordt gebruikt voor lassen, het zou een variant zijn op het autogeen lassen, maar ipv acetyleen-zuurstof is het dan HHO (lees H2-O2). De vlam zou volgens filmpjes op youtube veel heter zijn dan met acetyleen, waardoor het lasproces ook veel sneller gaat dan met acetyleen,

Ik dacht dat met acetyleen de hoogste vlamtemperatuur bereikt kon worden, nl zo'n 3200*C, als gas dan wel te verstaan. (Koolstofsubnitride met zuurstof geeft een vlamtemperatuur van 4988*C, bijna 5000*C, maar aangezien dat een vloeistof is en geen permanent gas, is acetyleen het gas met de hoogste vlamtemperatuur)

Goed nu vraag ik me af hoe heet is zo'n vlam dan wel niet?

Op youtube vertelden ze dat de temperatuur zo'n 10.000 graden kon bedragen, maar dat lijkt me wel ERG HEET, zelfs in Farenheit lijkt me dat nog te hoog gegrepen.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.562

Re: Hho

Volgens Wikipediais de maxiumtemperatuur zo'n 2800 oC, en is het gas helemaal niet zo geschikt voor lassen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 416

Re: Hho

Volgens Wikipediais de maxiumtemperatuur zo'n 2800 oC, en is het gas helemaal niet zo geschikt voor lassen.
Okee bedankt.

Reageer