Het vernietigen/verwijderen van zwavel

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Het vernietigen/verwijderen van zwavel

Ik heb twee vragen.

Stel: er zijn geopende vaten gevonden op de over van een ven in een bepaald natuurgebied. In deze vaten zit 'milieugevaarlijk' afval.

Na onderzoek blijkt dat het afval - een suspensie - bestaat uit een olie/vet en zwavel.

Dit zijn mijn vragen:

01. Hoe kan de zwavel (en eventuele tips over de olie is ook ok.. ik weet er niks vanaf :shock: ) verwijderd worden uit het gebied?

02. Hoe kan de zwavel vernietigd worden?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Het vernietigen/verwijderen van zwavel

Aangezien het om een suspensie gaat kan je microfiltratie toepassen, het zwavel blijft achter en de olie loopt door het filter. Wat uit de vaten gelekt is ben je kwijt, je kan de grond afgraven, er zijn mogelijk micro organismen die deze troep kunnen verwerken, verder is er weinig mogelijk om zwavel en olie samen te verwijderen.

Iets vernietigen kan niet, tenzij je massa in energie omzet: daar kan het natuurkunde forum je meer over vertellen, maar is zeer theoretisch. Wel zou je het zwavel om kunnen zetten naar een onschuldige stof als natriumsulfaat. Hiervoor moet je het eerst verbranden tot zwaveldioxide, dit in naronloog leiden en vervolgens het ontstane natriumsulfiet oxideren met zuurstof.

Re: Het vernietigen/verwijderen van zwavel

Heel erg bedankt voor je antwoord, hier kan ik iets mee!

Reageer