[varia] Ingangsexamen geneeskunde

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[varia] Ingangsexamen geneeskunde

Hooii,

Er zijn hier waarschijnlijk nog een heleboel mensen bezig voor het ingangsexamen:)

Ik had een paar vraagjes ivm sommige oef enzo.. maar wil andersom ook wel jou helpen.

Alle hulp is welkom:)

Dikke kus

x

Annabel

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [varia] Ingangsexamen geneeskunde

Ik had een paar vraagjes ivm sommige oef enzo..
Prima hoor, kom er maar mee. Om dat vlot te laten verlopen, kijk eerst even in de huiswerkbijsluiter . :D
maar wil andersom ook wel jou helpen.
Op gebieden die je snapt, prima. :P Van uitleggen leer je zelf ontzettend veel.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 189

Re: [varia] Ingangsexamen geneeskunde

Goed idee, deze discussie!

Ik heb een praktische vraag over het IVV deel: weet er iemand oefeningen over de arts-patiëntrelatie op het net staan? Ik heb deze op http://toelatingsexamen.110mb.com/ al gemaakt, maar zijn er mensen die er dus nog hebben (gevonden)?

Alvast bedankt en nog veel studieplezier :D

Ike

Berichten: 189

Re: [varia] Ingangsexamen geneeskunde

Het betreft een oefening van wiskunde, waarin je op een bepaald moment een eerstegraadsvgl. moet gelijkstellen aan een exponentiële functie en dan de gemeenschappelijke punten te zoeken.

200000 2t/15 = 200000/15 t + 200000

Uitwerken geeft dit:

t/15 log(2) = log[(1/15)t + 1]

t/15 = 1 --> t = 15 --> P1 (15,200000)

Nu is t=0 ook een gemeenschappelijk punt van de twee grafieken (te zien als je ze tekent), maar ik weet niet hoe ik die t=0 wiskundig uit de vgl. moet halen.

Alvast bedankt

Ike

Berichten: 2

Re: [varia] Ingangsexamen geneeskunde

Jan van de Velde schreef:Prima hoor, kom er maar mee. Om dat vlot te laten verlopen, kijk eerst even in de huiswerkbijsluiter . :D

Op gebieden die je snapt, prima. :P Van uitleggen leer je zelf ontzettend veel.
Hoi hoi,

Als je naar opendeurdagen bent geweest heb je waarschlijk ook daar de iq vragen ontvangen!

Nu heb je dit niet gedaan, geen ramp in de bibliotheken staan er nog massa's:) Ik ben met een vriendin meegeweest en bij ons in de bibliotheek wisten ze aan te raden welke boeken de beste waren.. misschien kan je dat ook eens proberen?

Over je wiskunde vraag zal ik nog eens denken!

xx

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [varia] Ingangsexamen geneeskunde

Het betreft een oefening van wiskunde, ................
Deze vraag staat hier wel een beetje onvindbaar verloren zo. Beter gewoon een topic

[wiskunde] snijpunten exponentiele functie

of iets dergelijks voor openen.

Kun je deze topic houden over het bij elkaar schrpen van oefenmateriaal. Zou een nuttig naslagwerk kunnen worden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer