Energie uit warmte

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 92

Energie uit warmte

hallo ben ik weer en deze keer is het geen perpetuum mobile, maar gewoon energie uit warmte.

Wat ik wil weten: zou het werken? zo nee wrom niet? en kom eventueel met een oplossing :D .

Zie figuur.

Ga er even vanuit dat het ongeveer 1000 graden celcius is. (zodat er een evenwichtsreactie optreedt tussen [water] en [waterstof en zuurstof])

Het probleem bij evenwichts reacties is dat de reactie ook de andere kant weer oploopt. Dit probeer ik te voorkomen door waterstof en zuurstof te scheiden met behulp van stikstof. (waterstof is lichter dan stikstof en zal dus stijgen terwijl zuurstof zwaarder is dan stikstof).

Er zal uiteindelijk balans ontstaan en alles wordt in lagen verdeeld.

waterstof stijgt helemaal naar de top. waar een buis bevestigd is die leidt naar een motortje die bij het zuurstof is bevestigd. waterstof reageert met zuurstof, waardoor de druk groter wordt, de motor komt in beweging, water ontsnapt, de druk neemt af. waterstof wordt hierdoor aangezogen ent als zuurstof. waarna de reactie weer optreedt etc.
warmteenergie.JPG
warmteenergie.JPG (28.99 KiB) 407 keer bekeken

Berichten: 12.262

Re: Energie uit warmte

waterstof stijgt helemaal naar de top.


Denk je?
Victory through technology

Berichten: 92

Re: Energie uit warmte

Het is de lichtste gas van alle gassen. waterstof is zo licht dat kleine gedeeltes zelfs aan de aarde ontsnappen (las ik ergens). dus ja dat denk ik.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Energie uit warmte

Dan moet ik je teleurstellen. Diffusieprocessen gooien roet in het eten.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 92

Re: Energie uit warmte

betekent dit dat overal ongeveer een gelijke hoeveelheid is van elk gas?

is er dan geen manier om energie te halen uit warmte? zonder een temperatuurverschil?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Energie uit warmte

betekent dit dat overal ongeveer een gelijke hoeveelheid is van elk gas?
for all practical purposes: ja.
is er dan geen manier om energie te halen uit warmte? zonder een temperatuurverschil?
warmte IS (een vorm van) energie.

Dus wat je nou pecies beoogt is me niet helemaal duidelijk.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Energie uit warmte

Het scheiden van gassen in lagen van verschillende dichtheid werkt wel, maar dan moet je dat gas eerst vloeibaar maken. Dan gaan de verschillende stoffen op elkaar drijven en kun je ze apart aftappen als je weet welke stof op welke hoogte zit.

Berichten: 92

Re: Energie uit warmte

K dankjewel,

Warmte is een energie in zijn laagste vorm, hoe zet je warmte dan om in een andere vorm zonder dat er een temperatuur verschil is?

Reageer