Modelleer & simulatie software

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9

Modelleer & simulatie software

Dag lezers.

Ik zoek een programma waarmee ik 3D modellen van molecuustructuren kan maken. En nog belangrijker van dit model meteen energiedichtheden, bindingshoeken/afstanden/energien, eventuele ringspanningen en thermodynamische stabiliteit kan berekenen. Ook zou het mooi zijn als ik meerdere van zelf ontworpen structuren in een simulatiemodel met elkaar zou kunnen laten reageren en de thermodynamische (entropie/enthalpie) parameters zou kunnen berekenen van dit process. Helemaal mooi zou zijn als er dan ook activeringsenergieen van de reactiestappen worden gegeven en reactiemechanistmen voor worden gesteld.

Ik heb nu al een paar uur gestoeid met Facio maar dit programma heeft niet de mogelijkheden die ik zoek. Ook merk ik dat bindingshoeken en afstanden niet kloppen met dit programma of iig zich niet goed aanpassen op de veranderende ruimtelijke structuur van mijn moleculen. Als ik bijvoorbeeld het programma zelf de missende bindingen laat invullen draait ie compleet door en krijg ik een grote kluwen van bindingen waarbij een simpele koolstof niet zelden 5 of meer bindingen aangaat, ook kan ik niet eens een nitro groep toevoegen en als ik hem zelf aanmaak kloppen de hoeken niet en kan ik geen dubelle binding toevoegen.

In eerste instantie zoek ik gewoon een programma waar ik snel space-filling en electron density molecuulstructuren mee kan maken met kloppende afstanden hoeken enz enz. Later kan ik dan zelf een hoop van de voorgenoemde berekeningen zelf ook doen maar als iemand een programma of softwarepakket kent waarmee dit ineens kan zou dat natuurlijk perfect zijn.

Bedankt alvast!
Assumption is the mother of all ****...

Reageer