Lengte-kracht verhouding

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 10

Lengte-kracht verhouding

Hey

Ik heb een vraag weet er iemand iets over de lengte kracht verhouding hou dat in mekaar zit;met die preload ,isotoon,isometrisch in die grafiek met een schijne lijn ?

Alvast bedankt

Berichten: 8.614

Re: Lengte-kracht verhouding

Ik vrees dat je iets duidelijk zult moeten zijn indien je een inhoudelijk relevant antwoord wilt krijgen, want ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 10

Re: Lengte-kracht verhouding

hey

Sorry als mijn vraag niet zo duidelijk was.Maar ik moet de lengte kracht verhouding van de skeletspier en de hartspier kennen voor mijn examen fysiologie .met die prealood en isotoon en isometrische twitchen kunnen uitleggen aan de hand van een grafiek ik weet niet hoe ik da plaatje kan toevoegen maar zal het even uitleggen .

grafiek:Kracht in functie van de lengte aan de onderkant heb je beginkracht en dan een recht waar isotoon staat en vanuit deze rechte vertreken 2 horizontale lengtes 1 ste naar de begin kracht en ander die korter is boven en er gaat een schijne rechte door en er staat dat de hellingsgraad een maat van de contractiliteit is .Ik hoop dak een beetje duidelijker ben . :D

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Lengte-kracht verhouding

sinds waneer bestaat er zoiets als 'de' hartspier en 'de' skeletspier. Dit zal per organisme aanzienlijk verschillen. Dan nog steeds zijn er verschillende skeletspieren.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 10

Re: Lengte-kracht verhouding

Is dat niet een beetje heel biomechanisch?

De lengte van een spier zegt natuurlijk wel wat over de kracht die die kan omzetten, maar als persoon 1 en 2 een even lange biceps spier hebben, maar persoon 1 traint al jaren in de sportschool zal hij veel meer kracht zetten.

Dus hoe meet je dat dan?
-----------------------------------------------------------

:D

Reageer