Cijferslot koffer

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Cijferslot koffer

Hi,

Ik heb een ander probleem met het cijferslot, ik weet het nummer niet meer waarmee ik het heb opengemaakt, dus krijg ik hem niet meer dicht, ook het hendeltje kan ik zodoende niet meer verschuiven.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Cijferslot koffer

Probeer dan eens het slotgrendeltje te belasten, en dan zeer voorzichtig een wieltje cijfertje voor cijfertje te verdraaien? Met een beetje geluk vóel je zo iets op zijn plek vallen. Dan het volgende wieltje.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Cijferslot koffer

Als het een 3-cijferslot is (4 gaat ook nog net), kan je elke combinatie ook gewoon uitproberen zonder iets te voelen "klikken". Hebben we nog gedaan met onze leerkracht op griekenland reis (op een kwartier tijd kreeg hij zn koffer nimmer open zonder ons :P )

In elk geval, het systeem is zo: je zet alles op 0. Je laat de 2 voorste op 0 staan en probeert de 10 cijfers, geeft dit nix, dan zet je het voorlaatste op 1 en probeer je opnieuw de 10 cijfers op laatste plaats. Nog nix, voorlaatste op 2...en zo ga je verder, staat het voolaatste op 9, dan zet je het voorste op 1, voorlaatste ook op 1 en je begint opnieuw, zo ga je verder tot je bij 999 komt. Heb je het dan nog niet, ja dan heb je het gemist :D
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 8.614

Re: Cijferslot koffer

De methode van Drieske is - zeker bij drie- of viercijfersloten - goed toepasbaar. Overigens hoef je misschien niet alle combinaties af te gaan, want waarschijnlijk weet je nog wel welke combinaties het zeker niet zijn. Als je bijvoorbeeld nog weet dat het iets met een 2, een 5 en nog een ander cijfer was, dan kun je enkel die combinaties uitproberen. Verder kun je 000, 111, 100, 200 en gelijkaardige combinaties laten vallen, omdat je het waarschijnlijk nog wel zou weten mocht het één van die combinaties zijn.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Cijferslot koffer

Bedenk me nog iets: is het niet zo dat er aan de binnenzijde aan de slotbedekking een palletje zit waarmee je een bepaalde cijfercode actief maakt? Die dingen komen allemaal van de fabriek met code 000, en die moet je dan zelf aanpassen, en je aanpassing actief maken door een palletje om te zetten/knopje in te drukken of iets dergelijks. Als je koffer open is kun je via dat verhaal de boel mogelijk aanpassen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer