ingenieur de toekomst

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 69

ingenieur de toekomst

Ik vind dat de mensheid in de wetenschap nu zeg maar alles heeft gevonden, in de fysica zullen geen nieuwe natuurwetten of theoriën meer komen denk ik en dat geldt oof voor de chemie, het is nu alleen de biologie eigenlijk de biotechnologie dat de toekomst heeft over deze 3 wetneschappen.

Maar wat nog beter is dat ingenieurs nu de toekomst van de wetenschap bezitten , zij zullen alles toepassen of dat nu biotechnologie is , lucht-en ruimtevaart of scheikunde, de wetenschappers zullen niet veel nieuws meer vinden denk ik dus wil je iets in de wetenschap studeren aub kies voor ingenieur.

Het is de ir. die de wetenschap technologie techniek... zal toepassen, verbeteren en noem maar op.

DE ingenieur is DE toekomst !!!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: ingenieur de toekomst

Ik vind dat de mensheid in de wetenschap nu zeg maar alles heeft gevonden, in de fysica zullen geen nieuwe natuurwetten of theoriën meer komen denk ik en dat geldt oof voor de chemie
Dat is precies wat men 100 jaar geleden ook dacht. Er waren nog maar een paar "gaatjes" in de theorieen. Die "gaatjes" leidden tot de relativiteitstheorie en de gehele quantummechanica.

Dus zeg dat soort dingen nooit te hard...

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: ingenieur de toekomst

Ook ik ebn er van overtuigd dat er nog genoeg te vinden is elke van die drie wetenschappen, en alle andere ook nog...

En ook als we nog niet alles gevonden hebben is ir studeren nog altijd een zeer verstandig optie. Want ook ingenieurs doen onderzoek, of helpen met het onderzoek naar nieuw wetenschappelijke revolutie. Ir studeren is dus nooit een slechte ide, als en slechts als je het natuurlijk een beetje aankunt.

@ Freak: weet er al iemand hoe een zwartgat er van binnen uitziet???

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: ingenieur de toekomst

Ik vind dat de mensheid in de wetenschap nu zeg maar alles heeft gevonden, in de fysica zullen geen nieuwe natuurwetten of theoriën meer komen denk ik
Ik mag toch hopen van wel! We kampen juist met theorïen die elkaar tegenspreken.. En zelfs al hebben we de Theory Of Everything gevonden, dan kan ik je verzekeren dat er HEEL veel theoretisch fysici nodig zullen zijn om er enigszins bruikbare voorspellingen mee te kunnen doen.. Want reken maar dat dit geen theorie zal zijn waarmee je met je zakjapannertje sommetjes kunt uitrekenen...

Ik ben het des al niet te min met je eens dat Technisch Natuurkundigen zeker meer in het maatschappelijk belang zijn.. Maar wetenschap draait in mijn ogen niet enkel om maatschappelijk belang..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: ingenieur de toekomst

meschien kun je beter roepen:

ingenieur BLIJFT de toekomst.

:wink:
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

Reageer