Fence guard

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 6

Fence guard

Hallo ,

Ik ben niet zeker of het een juiste plaats om mijn vraag te stellen maar toch ga ik proberen antwoord te krijgen .

Ik heb een probleem en ik vrag u om hulp. Een lange periode mijn gezin wordt wakker gehouden door een groep jongeren die misbruik maken van FENCE GUARD .Het is een soort apparaat dat op de markt uit Amerika komt en wordt gebruikt om dieren te trainen. FENCE GUARD maakt spanning veld en geeft elektrische stoten af . We zijn te einde raad .Politie kan ons niet helpen want we kunnen niets bewijzen .We zijn ziek geworden omdat we er geen rust en geen genoeg slaap hebben . Ik weet wel dat u deze soort apparaaten niet gebruiken maar ik vraag u of u iets gehoord of gelezen hebben over FENCE GUARD en ons meer informatie wilt stuuren zodat we ons kunnen beschermen .

Excuses voor mijn slecht Nederlands.

Met vriendelijke groet , Mila.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Fence guard

Hoi Mila, het is volgens onze regels niet toegestaan om twee keer dezelfde vraag te stellen omdat het forum daar niet overzichtelijker van wordt. Volgens mij zijn er vrij strenge wetten in Nederland over wat je wel en niet mag doen om je erf af te schermen van gespuis. Ik geloof dat je hek onder stroom zetten niet legaal is in Nederland, omdat je kinderen er per ongeluk mee kan verwonden. Ik zeg dit niet om vervelend te doen, maar als je naast al deze problemen ook nog eens wettelijk in de problemen komt, zou dat heel erg vervelend zijn. Zoek dat eerst even uit.

Mmmh, nu ik het nog een keer lees, heb ik wellicht je topic fout begrepen, wat doen die jongeren dan met het Fence Guard, is dat van jullie, gebruiken jullie om dieren te trainen? Zijn ze dieren aan het mishandelen? Wat wil je er aan doen?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Fence guard

Als ik google met Fence Guard dan kom ik zo 123 niets tegen waarmee je een ander last zou kunnen bezorgen. Dus kun je iets beter uitleggen wat voor soort apparaat die fence guard dan wel is, en waarom of hoe je er last van hebt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 6

Re: Fence guard

Ik heb per ongeluk twee keer dezelfde vraag gesteld omdat de eerste keer was op een verkerde plek .

Via google kan je wel iets vinden als je Fence guard system of fence guard doog zoekt .Het is mij niet gelukt om meer te weten te komen .

Een groep jongeren gebruiken woning naast ons om ons hele nacht wakker te houden . Dat is een soort speletje .

Fence guard geeft op afstand elektrische schokken . Meestal bij die soort systemen wordt een ontvanger gebruikt die in een halsband (bij dieren) wordt geplaatst.Dan heb je een zender en een ontvanger .Zo werkt het .

Bij fence guard heb je er geen ontvanger en geen halsband nodig want ontvagers zijn organen in je licham (bij dieren) die hebben bepalde frequentie .Hoe het precies werkt weet ik niet ,maar behalve dat we wakker blijven hele nacht ,lijden wij heel veel pijn .Als je zo een schok tegen je nieren krijgt ,wordt pijn onverdragelijk .

Fence guard kan hartrietmestoornis veroorzaken .(Ik ben in ziekenhuis geweest ) Als je gewoone rubber tegen je hart houdt wordt het minder .Zo heb ik ondekt hoe ik mijn hart kan beschermen.

Die jongens gebruiken ook die zendertjes om katen te verjagen door een sterke geluid.

Dat is het dan .

In Nederland zijn weten en vrijheid maar niet voor iedereen . Niet voor mijn gezin en voor mij zelf.

Berichten: 8.614

Re: Fence guard

Politie kan ons niet helpen want we kunnen niets bewijzen .
Zelfs als je niets kunt bewijzen, is het toch zeker de moeite om een klacht in te dienen, waardoor de politie verplicht wordt de zaak te onderzoeken. Al helpt het misschien niet meteen om de daders te vatten, ze kunnen in ieder geval afgeschrikt worden door de politie. Indien niet, probeer dan toch bewijs te verzamelen (ziekenhuisrapport, foto's, video- en/of geluidsopnamen, getuigenissen van buurtbewoners,...).
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Fence guard

Bij fence guard heb je er geen ontvanger en geen halsband nodig want ontvagers zijn organen in je licham (bij dieren) die hebben bepalde frequentie .Hoe het precies werkt weet ik niet
Ik ken geen elektrische systemen die op afstand dat soort symptomen kunnen veroorzaken, en heb dus ook geen idee hoe het zou werken. Het klinkt me allemaal heel vreemd in de oren.
Via google kan je wel iets vinden als je Fence guard system of fence guard doog zoekt
Ik dus niet. Ik vind dan systemen als:

http://www.dogguardofil.com/systems.html

En daarmee is het NIET mogelijk om te veroorzaken wat jij beschrijft.

Dus kun je ons eens een link geven naar zo'n fenceguard site die beschrijft wat jij denkt dat je probleem veroorzaakt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Fence guard

Maken die dingen steeds geluid (verjagen katten)?

Is het mogelijk die (andere) straling in geluid om te zetten? (Is vraag voor de slimme kerels hier).

De reden dat ik dit vraag is omdat er toestellen bestaan om geluid te meten die bedoeld zijn om geluidsoverlast van buren vast te stellen over langere termijn, terwijl zich dat op de meest onregelmatige tijdstippen en niveaus kan voordoen, en hier dus geen expert dagen/nachten kan gaan zitten hopen dat er wat te meten valt.

Vanaf dat er wat gebeurt moet je op een knop drukken, maar dat ding meet ook een tijd in het verleden. Populair uitgedrukt (kan natuurlijk niet), ik bedoel dat meet constant maar houd alleen de laatste x minuten bij, tot je op de knop drukt en de hele situatie vastlegt.

Dit is dus echt bedoeld om van die lastig te bewijzen geluidsoverlast te objectiveren.

Naam toestel Matron:

www.bksv.nl/default.asp?ID=3746 en

www.geluidnieuws.nl/2008/thema/bk.html

Insiders naam: Black Box.

De milieudiensten van veel Nederlandse gemeentes hebben dergelijk toestel voor handhaving. Die dingen zijn ook zodanig verzegeld (door handhaver) en uitgevoerd dat beïnvloeding door de klager geregistreerd en controleerbaar is (als die wil knoeien om zijn argumenten kracht bij te zetten).

Indien bruikbaar, en je kan rekenen op medewerking politie of wie ook, kan ik eventueel laten nazien welke gemeente in je buurt zo'n ding heeft.

Indien dit zo erg is als je beschrijft (gezondheid), lijkt het mij de moeite om een en ander te bekijken.

Maar kan jij zelf eens naar een link zoeken, want dit blijft onduidelijk. Fence guard of guard Fence kan echt vele dingen betekenen (heb zelf eens gekeken).

Eric
Eric

Berichten: 7.068

Re: Fence guard

Fence guard geeft op afstand elektrische schokken .
Daar geloof ik helemaal niks van. Zou je een link kunnen geven naar een apparaat dat claimt dit te kunnen?

Berichten: 389

Re: Fence guard

Mogelijke systemen die ook maar iets in de buurt kunnen komen, zullen op volgende principes rusten:

- een ultra lage bastoon die men via een luidspreker permanent afspeelt

- een microgolfoven die men openzet en concentreert naar uw huis.

Beide gevallen lijken mij vrij onmogelijk, maar mocht u toch problemen ondervinden waar de politie geen raad mee weet, stel ik voor om uw slaapkamers volledig met kiekengaas te behangen ten einde een kooi van faraday te bekomen waarmee u misschien een deel van de straling kan omleiden. Ik vind het alleszins een raar gegeven. Hoe ziet het toestel eruit? U kent fence guard blijkbaar bij naam? Google dan even zoals u zelf voorstelt en geef ons enkele resultaten, want wij vinden het niet.

Berichten: 582

Re: Fence guard

Daar geloof ik helemaal niks van. Zou je een link kunnen geven naar een apparaat dat claimt dit te kunnen?
Dito... nooit gehoord van een systeem dat elektrische schokken geeft zonder contact. Ik durf met grote zekerheid zeggen dat dit onmogelijk is.

Misschien verwoordt de topic starter het verkeerd?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Fence guard

Burgie schreef:Dito... nooit gehoord van een systeem dat elektrische schokken geeft zonder contact. Ik durf met grote zekerheid zeggen dat dit onmogelijk is.

Misschien verwoordt de topic starter het verkeerd?
Of het dit is weet ik niet (weet weinig van dergelijke zaken), maar men is wel degelijk bezig met draadloze elektrische schok wapens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electroshock_weapon
Eric

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Fence guard

Maar ook dat vergt nog steeds contact met een projectiel, en kan dus m.i. weinig vandoen hebben met het verschijnsel zoals Mila dat beschrijft.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 771

Re: Fence guard

wikipedia schreef:Wireless long-range electric shock weapon

Taser International recently said they had finished developing a long-range wireless electro-shock projectile called XREP (eXtended Range Electro-Muscular Projectile), which can be fired from any 12-gauge shotgun; its range is currently 100 feet, but the U.S. Department of Defense, which has funded development of the technology, expects delivery of a 300-foot-range projectile of this type from the company in 2007
Dan nog zou het nog altijd de vraag blijven hoe iemand daaraan komt...

http://en.wikipedia.org/wiki/Taser

Uit die link:
Cartridges available to non-law enforcement consumers are limited to 15 feet (4.5 meters)
Dat lijkt dan weer realistischer

We zullen het niet weten tot topicstarter het verduidelijkt alleszins.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Fence guard

Er stonden ook nog andere dingen op dezelfde pagina:

Weapons that administer electric shock through a stream of fluid

Prototype electroshock guns exist that replace the solid wire with a stream of conductive liquid (e.g., an electrolyte), which offers the range of a Taser (or better) and the possibility of multiple shots. See Electrified water cannon. Difficulties associated with this experimental design include:

* "Non-continuous" discharge onto subject: liquid stream needs over 30 feet and over 5-second discharge

* "Pooling" of conductive liquid at base of subject, making apprehension of subject difficult by observing officers

* Need to carry a large tank of the liquid used, and a propellant canister, like a “water gun”, to administer consecutive bursts of liquid over distances.

Another design, announced by Rheinmetall W&M as a prototype in 2003, uses an aerosol as the conductive medium. The manufacturers called it a "Plasma Taser"; however, this is only a marketing name, and the weapon does not use plasma. Problems associated with this design include:

* Poor electrical conductivity

* Range of concept design is nominal (a gas cannot be propelled greater than 10 feet effectively)

* The "gassing effect": all subjects in enclosed spaces are subjected to same effects.

Electrolaser

Other known or rumored variants include the electrolaser, which uses blooming of a laser beam to create a conductive channel of ionized air (plasma) to carry the electric shock.
Eric

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Fence guard

Maar we zijn het er wel allemaal over eens dat dit alles niet overeenkomt met Mila's symptomen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten