Vouwers, wakker worden.....!

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Vouwers, wakker worden.....!

Als ik zo de laatste tijd door de Folding@home statistieken van ons WSF-team blader, dan valt me op dat er heel veel mensen de laatste tijd volledig zijn stilgevallen.

Ik weet niet wat de redenen daarvoor zijn, maar bij vroegere naloop-acties bleken het vaak dingen als "nieuwe computer (of herformattering) en vergeten opnieuw te installeren", "software vastgelopen, nooit opgemerkt" en meer zulks.

Wil iedereen die vouwt of ooit gevouwen heeft eens kijken of alles nog draait? En zo niet, daar wat aan doen dan? Want van de 220 namen op de lijst zijn er maar een stuk of 20 meer actief. Da's wel een beetje weinig hè.... :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 771

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Ik heb enkele maanden stilgelegen, maar ben enkele dagen geleden terug begonnen

Desondanks het feit dat folding nogal vreemd ligt te doen op dit moment....

hij draait wel, maar er is geen symbooltje in mijn balk.

als ik het prog opstart zegt hij dat er al een aan het draaien is (pc heropstarten zou helpen, maar daar heb ik nu ff geen zin...)

Gisteren of eergisteren nog een WU afgewerkt =D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Tommeke14 schreef:Desondanks het feit dat folding nogal vreemd ligt te doen op dit moment....

hij draait wel, maar er is geen symbooltje in mijn balk.
Even in de gaten houden. Als dat zo blijft, zodra je huidige WU af is, Folding deïnstalleren en even opnieuw downloaden. Er is een nieuwe gewone versie, 6.20, en die is stabieler dan de oude 5.03. Er zit alleen nog een bug in de viewer op dit moment.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Enkele dagen geleden ook weer begonnen, maar twee 300,000 grote eiwitjes die 500,000 stapjes moeten doen, schiet niet zo op.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Hoe bedoel je, TWEE WU's ?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Ik heb vier processoren waarvan er twee niks doen :D
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 2.504

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Ik ga waarschijnlijk binnenkort een nieuwe Laptop verkrijgen, redelijk sterk ding. Ik ga kijken wat Folding daarop kan uitsteken. Niet vergeten dat Folding de overblijvende CPU% gebruikt, wat betekent constant werken op 100%. En dat betekent dan weer opwarming van de harde schijf, wat in laptops tot behoorlijke prestatieverlagingen kan lopen, aangezien de componenten dichter opeen zitten en meer beinvloedbaar zijn voor rendementsverlies
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Niet vergeten dat Folding de overblijvende CPU% gebruikt, wat betekent constant werken op 100%.
Dat kun je in het configuratieschermpje op minder dan 100% instellen. Een beetje moderne machine op 75% doet nog steeds een aardig vouwtje mee....
En dat betekent dan weer opwarming van de harde schijf, wat in laptops tot behoorlijke prestatieverlagingen kan lopen, aangezien de componenten dichter opeen zitten en meer beinvloedbaar zijn voor rendementsverlies
De onderdelen van een laptop zijn toch duurder juist omdat ze schok- en hogeretemperatuurbestendig moeten zijn? Vol moeten werken mag toch niet tot rendementsverlies leiden?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2.504

Re: Vouwers, wakker worden.....!

De onderdelen van een laptop zijn toch duurder juist omdat ze schok- en hogeretemperatuurbestendig moeten zijn? Vol moeten werken mag toch niet tot rendementsverlies leiden?


Dat zou zo moeten zijn, doch ervaring leert anders. Bij die waar de koeling enzo echt goed werkt ga je boven de 1500 euro zitten
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Hmmm, ik let eigenlijk nooit op die statistiekjes, maar volgens mij vouwt mijn computer gewoon nog lekker door.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Vouwers, wakker worden.....!

volgens mij vouwt mijn computer gewoon nog lekker door.
Ja hoor, die van jou wel. Die van 150 anderen niet....... :D

http://folding.extremeoverclocking.com/use...s=&u=197858
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Tja, en ik ga binnenkort waarschijnlijk ook weer wegvallen, voor een deel althans.

Het nieuwe academiejaar begint binnenkort weer, en op kot is er maar voor 15 per maand elektriciteit voorzien,

waardoor ik een pak minder uren per dag zal kunnen vouwen (of ik moest extra willen bijbetalen..)

Ik ken het exacte verbruik van mijn pc nog niet, maar een kleine gok laat zien dat ik ongeveer de helft ten opzichte van nu zal kunnen vouwen.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Tja, en ik ga binnenkort waarschijnlijk ook weer wegvallen, voor een deel althans.
Een goeie reden voor de anderen om terug op te starten, want jij vouwt momenteel ruim 60% van onze teampunten bij elkaar......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Ik ga waarschijnlijk binnenkort een nieuwe Laptop verkrijgen, redelijk sterk ding. Ik ga kijken wat Folding daarop kan uitsteken. Niet vergeten dat Folding de overblijvende CPU% gebruikt, wat betekent constant werken op 100%. En dat betekent dan weer opwarming van de harde schijf, wat in laptops tot behoorlijke prestatieverlagingen kan lopen, aangezien de componenten dichter opeen zitten en meer beinvloedbaar zijn voor rendementsverlies
Precies de reden waarom het bij mijn laptops op 75% staat. Overigens staat 1 van die 2 laptops bijna nooit meer aan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Vouwers, wakker worden.....!

Alle elektronica wordt getest om op volle belasting toch perfect te blijven werken. Het zou pas onzinnig zijn dat je elektronica ontwerpt die zijn warmte niet wegkrijgt. Het is een beetje als een wagen maken die 350km/u haalt maar een wielophanging heeft die nauwelijks intact blijft bij 200km/u. Ik heb hele tijd F@H gedraait op 100% en mijn laptop wordt idd warm, maar hij heeft het nog steeds niet begeven.

Reageer