Kogels

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 153

Kogels

Zat net even te denken.

Stel je hebt twee pistolen op enkele meters van elkaar, met de lopen naar elkaar gericht en op exact dezelfde hoogte geplaatst. Als je tegelijkertijd de kogels afschiet met als bedoeling dat ze elkaar raken, wat gebeurt er als beide elkaar raken ?

Allicht is het onwaarschijnlijk dat ze elkaar zo kunnen raken, maar puur theoretisch gezien...

Berichten: 8.614

Re: Kogels

Puur theoretisch gezien versmelten de kogels dan. De kans dat zoiets in de praktijk gebeurt is echter onbestaande.

Zie ook hier.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: Kogels

Beschouwen we systeem pistolen en kogels voor afschieten kogels de hoeveelheid beweging is 0. Ik veronderstel ook 2 dezelfde pistolen en kogels.

Na afschieten pistolen geen uitwendige krachten dus de hoeveelheid beweging blijft 0. Dus kogels komen tot stilstand en pistolen bewegen tegengestelde richting met zelfde snelheid.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: Kogels

kotje schreef:Beschouwen we systeem pistolen en kogels voor afschieten kogels de hoeveelheid beweging is 0. Ik veronderstel ook 2 dezelfde pistolen en kogels.

Na afschieten pistolen geen uitwendige krachten dus de hoeveelheid beweging blijft 0. Dus kogels komen tot stilstand en pistolen bewegen tegengestelde richting met zelfde snelheid.


Aanvulling: Als de botsing volledig elastisch is dan geven de kogels hun snelheid door aan de andere.

Niet elastisch dan tot stilstand en warmteontwikkeling.

Tussen in gedeeltelijke doorgave snelheid en warmteontwikkeling.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Berichten: 8.614

Re: Kogels

kotje schreef:Beschouwen we systeem pistolen en kogels voor afschieten kogels de hoeveelheid beweging is 0. Ik veronderstel ook 2 dezelfde pistolen en kogels.

Na afschieten pistolen geen uitwendige krachten dus de hoeveelheid beweging blijft 0. Dus kogels komen tot stilstand en pistolen bewegen tegengestelde richting met zelfde snelheid.
Mijn excuses, maar ik begrijp niet waar je naartoe wilt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: Kogels

Voor het schieten is hoeveelheid beweging 0. Door het feit dat gedurende het schieten geen uitwendige krachten werken moet de hoeveelheid beweging 0 blijven. Wat tot gegeven resultaat leidt. (zie aanvulling bericht)
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Kogels

Kotje bedoelt dat als de kogels elkaar raken het systeem in evenwicht is.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer