Berichten archiveren en importeren in excel

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Berichten archiveren en importeren in excel

Ik archiveerde net mijn persoonlijke berichten als een excel file. Dit blijkt een .txt te zijn die excel kan importeren. Hoe moet dat? Ik krijg namelijk geen enkele normale opmaak uit deze file.


[edit door Miels: ik heb de titel van dit topic uitgebreid met "en importeren in Excel"]
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Berichten archiveren en importeren in excel

Ik heb even wat berichten gearchiveerd. Ik ga zometeen eens proberen om het in excell te importeren (enfin OOoCalc, maar dat is hetzelfde).


Edit: Nee, ik krijg er ook geen deftige opmaak uit. Ik krijg mooi de titel in de eerste kolom, de datum en het uur in de tweede kolom, afzender/geadresseerde in de derde kolom, maar met de inhoud van de pb zelf loopt het mis. Ik denk dat de gebruikte opmaak gewoon slecht wordt overgezet. Excell/Calc kan waarschijnlijk ook het verschil niet zien tussen het scheidingsteken om een volgende kolom te beginnen (") en het gebruik van aanhalingstekens in de pb zelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Berichten archiveren en importeren in excel

Vreemd. Misschien kunnen de technici ons wat duidelijkheid verschaffen.

@Miels: thx
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 119

Re: Berichten archiveren en importeren in excel

Heb je hier iets aan?
Why does it have to be human or divine? Maybe human is divine. ---The Da Vinci Code, Robert Langdon

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Berichten archiveren en importeren in excel

jhnbk schreef:Vreemd. Misschien kunnen de technici ons wat duidelijkheid verschaffen.

@Miels: thx


Er is niets mis met het archiveringssysteem. Het exporteren naar MS Excel heeft echter zijn beperkingen. De makers van Invision hebben er voor gekozen om de HTML opmaakcode in het bericht te laten staan, waardoor het een rommeltje lijkt. MS Excel is nu eenmaal niet het medium voor dit soort doeleinden. Ik denk dat exporteren naar HTML een betere optie is.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Berichten archiveren en importeren in excel

Ok. Dan exporteer ik de volgende keer wel naar html.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer