Witte sokken

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 115

Witte sokken

Hallo,

laatst had ik met enkele studiegenoten (voornamelijk mannen) een discussie over witte sokken:

ikzelf draag ze namelijk vrij vaak, maar men wees mij er op dat "dat echt niet kan".

"Waarom dan niet?" was mijn vraag

"Alle vrouwen knappen daar op af, zeg mijn zus..."

Dit laatste antwoord stelde mij niet gerust, maar niemand kon mij vertellen wat er nu zo fout is aan witte (sport) sokken.

Wellicht dat een u wel een psycho-sociale verklaring heeft voor dit anti-witte-sokken fenomeen?
aha!

Berichten: 3

Re: Witte sokken

ik weet wel dat wit de neiging heeft zwart te worden.

zwart heeft minder de neiging wit te worden. zelfs als je eeeeuh........

maar kleed je maar gewoon zoals je je voelt.

en bekommer je maar niet zoveel om wat 'die vrouwen' zeggen of vinden.....

Berichten: 226

Re: Witte sokken

Het heeft alleen met mode te maken. Dan is wit in de mode, dan weer niet.

Sommige vrouwen (ook mannen trouwens) willen weten, of je met de mode mee gaat. Het gaat ze niet echt om de kleur zelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Witte sokken

Jort schreef:Hallo,

laatst had ik met enkele studiegenoten (voornamelijk mannen) een discussie over witte sokken:

ikzelf draag ze namelijk vrij vaak, maar men wees mij er op dat "dat echt niet kan".

"Waarom dan niet?" was mijn vraag

"Alle vrouwen knappen daar op af, zeg mijn zus..."

Dit laatste antwoord stelde mij niet gerust, maar niemand kon mij vertellen wat er nu zo fout is aan witte (sport) sokken.

Wellicht dat een u wel een psycho-sociale verklaring heeft voor dit anti-witte-sokken fenomeen?
Lijkt me gewoon een algemeen psychologisch groepsproces.

Als er één vriendinnetje mee begint, volgt de rest wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 48

Re: Witte sokken

Naar mijn weten kijken vrouwen vaak eerst naar iemands schoenen voordat de rest gekeurd wordt, witte sokken vragen daarbij om meer aandacht dan de schoenen, wat die vrouwen dan in de war kan brengen.

Maar eigenlijk hoef je hier niet over na te denken, als alle vrouwen af knappen op witte sokken, dan moet je dus geen witte sokken dragen!

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Witte sokken

Ik draag voornamelijk blauwe en bruinen, omdat die het beste bij mijn kleren passen. Wit valt teveel op en dat is niet nodig voor een sok vind ik. Sportkleren daaraantegen zijn wel vaak wit, dus daarbij passen witte sokken juist goed, dat is denk ik ook de reden waarom sportsokken vaak wit zijn.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 115

Re: Witte sokken

Bedankt voor de reacties

Gelukkig valt mijn broek 9 vd 10 keer over mn sokken, dus tot nu toe is mij een hoop leed bespaard gebleven ;-)

Zal eens overwegen om andere sokken te dragen wanneer er een gelgenheid is waarop veel vrouwen zijn...het is eenmaal zo bepaald in de biologie: de vrouw maakt de dienst uit, dus ook wat sokken betreft blijkbaar.
aha!

Berichten: 510

Re: Witte sokken

Op het ministerie van Financieen is het zelfs verboden om witte sokken onder een pak te dragen.

Berichten: 5

Re: Witte sokken

Ik denk dat witte sokken geassocieerd worden met goedkoop, daar het ook meestal sportsokken zijn. Het lijkt dan alsof de persoon in kwestie geen aandacht besteed aan zijn kleding.

Berichten: 1.286

Re: Witte sokken

Jan schreef:Naar mijn weten kijken vrouwen vaak eerst naar iemands schoenen voordat de rest gekeurd wordt, witte sokken vragen daarbij om meer aandacht dan de schoenen, wat die vrouwen dan in de war kan brengen.

Maar eigenlijk hoef je hier niet over na te denken, als alle vrouwen af knappen op witte sokken, dan moet je dus geen witte sokken dragen!
Zeer opmerkzaam. Vrouwen beoordelen mannen op hun schoenen en hun sokken, dus wit, lijkt mij niet erg verstandig als men aan een vrouw wil geraken :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Witte sokken

Op het ministerie van Financieen is het zelfs verboden om witte sokken onder een pak te dragen.


?

Re: Witte sokken

heel eerlijk heb ik tot nog toe geen hinder ondervonden wat betreft de kleur van sokken. mooi wit kan natuurlijk ook.

ik heb nogal wat kleding die wit is en als je dan met je sokken ook een beetje consistent blijft dan kan dat heel mooi zijn(en dus ook aantrekkelijk)

persoonlijk val ik eerder op een persoon, dan hun gedrag, dan uiterlijk, dan kleding, dan hun filosofische of religeuze overtuigingen, dan dan dan.

mocht ik merken dat een persoon afknapt op mijn kledingkeuzen dan ga ik niet verdrietig zijn omdat dat bij de selectie hoort. zij heeft een andere prioriteitenlijst waar kleding erg hoog staat. ik niet. zij wil mij niet. ik haar niet.

ik zou me overigens nog steeds niet erg bekommeren om de collectieve gedachten van vrouwen.

of wil je een meelopertje?

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Witte sokken

djamidinb schreef:heel eerlijk heb ik tot nog toe geen hinder ondervonden wat betreft de kleur van sokken. mooi wit kan natuurlijk ook.

ik heb nogal wat kleding die wit is en als je dan met je sokken ook een beetje consistent blijft dan kan dat heel mooi zijn(en dus ook aantrekkelijk)

persoonlijk val ik eerder op een persoon, dan hun gedrag, dan uiterlijk, dan kleding, dan hun filosofische of religeuze overtuigingen, dan dan dan.

mocht ik merken dat een persoon afknapt op mijn kledingkeuzen dan ga ik niet verdrietig zijn omdat dat bij de selectie hoort. zij heeft een andere prioriteitenlijst waar kleding erg hoog staat. ik niet. zij wil mij niet. ik haar niet.

ik zou me overigens nog steeds niet erg bekommeren om de collectieve gedachten van vrouwen.

of wil je een meelopertje?
ik denk nu eenmaal dat je je daar niet aan kan onttrekken.

groepsdruk is een krachtig fenomeen...

mode: de ene keer vindt iedereen het geweldig en nu aartslelijk.

het is natuurlijk contextafhankelijk en saillantie van categorisaties en zelf-categorisaties spelen ook een rol.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Witte sokken

Als ik er even tussendoor mag als vrouw... Afbeelding

Ik ben bepaald geen meeloper, maar witte sokken zien er nu eenmaal niet uit. (Uiteraard met de uitzondering van goede (niet sport) witte sokken onder witte kleding.)

Zeker onder een pak. Gruwelijk. Het heeft mij altijd verbaasd dat mannen dat soort dingen niet kunnen zien :shock:

Het geeft dus de indruk dat het de man niet kan schelen hoe hij er bij loopt (is volgens mij meestal ook zo), wat vaak weer het idee geeft dat zijn kleding nog gekocht wordt door zijn moeder: oftewel hij kan niet voor zichzelf zorgen/heeft geen eigen smaak ontwikkeld.

Persoonlijk knap ik hier niet op af (val niet zo op uiterlijk), maar wanneer ik eenmaal een relatie met iemand heb overtuig ik hem er wel heel snel van om nieuwe sokken te kopen ;) (En in veel gevallen ook nieuwe schoenen... eenmaal zelfs een complete nieuwe garderobe. En nee, dat was niet omdat ik hem 'wilde veranderen' maar omdat hij in de pluizig geworden truien liep die zijn moeder vijf jaar geleden voor hem gekocht had...)

Zo hee... wat een verhaal. Hopelijk levert het jullie nog wat nieuwe inzichten op in de vrouwelijke psyche :wink:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: Witte sokken

hoeveel verschil zit er in de vrouwelijke en mannelijke psyche dan?

mijn hele leven nog nooit verschillen gezien(alleen die minieme verschilletjes die lichaamsgebonden zijn).

trouwens meestal zet ik trends.

Dat is vaak best aantrekkelijk omdat het soms erg gedurfd is(tegen groepsdynamiek in)

hoevelen van jullie zijn ook van die trendsetters????

Reageer